JS og mailto: email klient installeret?
Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 09-10-03 23:57

Hejsa,

jeg har tidligere fået hjælp i denne gruppe så jeg prøver lykken igen.

Jeg har en webside, der genererer en forud udfyldt email med data fra en
formular.
Denne løsning er valgt, fordi der helst skal være mulighed for at vedhæfte
en fil
inden mailen afsendes og jeg ikke råder over en php eller asp server.

Mit spørgsmål er, om jeg i javascript har nogen som helst mulighed for at
kontrollere
om brugeren har sat sin emailklient korrekt op?

jeg har forsøgt med

var x=window.open("mailto...");
if( x )...
window.x.close();

men det er altid sandt uanset om mailprogrammet åbner eller ej.

Findes der overhovedet en mulighed for at kontrollere om emailprogrammet er
konfigureret?

Kasper

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-10-03 01:49

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> writes:

> Mit spørgsmål er, om jeg i javascript har nogen som helst mulighed
> for at kontrollere om brugeren har sat sin emailklient korrekt op?

Nej.

> jeg har forsøgt med
>
> var x=window.open("mailto...");
> if( x )...
> window.x.close();
>
> men det er altid sandt uanset om mailprogrammet åbner eller ej.

Ja. Du åbner et browservindue. Det lykkes. Den forsøger at åben en
mailto-url i vinduet. Det lykkes måske, men det påvirker ikke vinduet.

> Findes der overhovedet en mulighed for at kontrollere om emailprogrammet er
> konfigureret?

Nej.

<URL:http://www.ipwebdesign.net/kaelisSpace/useful_mailto.html>

/L