Hvad er galt i denne funktion...?
Fra : Magnus

Dato : 09-10-03 22:10

Mit faneblads sytem har jeg forsøgt at tilpasse således at jeg kan have to
faneblads menuer på samme side med forskelligt antal tabs men jeg kan ikke
få det til at virke.

Er der en som gider kaste et blik på mine koder og se hvad jeg skal have
rettes for det virke med menu og skift-funktionerne...?
http://users.cybercity.dk/~ccc48457/temp2.htm

/Magnus

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-10-03 23:18

"Magnus" <arnason@email.dk> writes:

> Er der en som gider kaste et blik på mine koder og se hvad jeg skal have
> rettes for det virke med menu og skift-funktionerne...?
> http://users.cybercity.dk/~ccc48457/temp2.htm

Slet disse fire linjer:
---
if (i != aktiv)
document.all("nr"+i+grp).style.display="none";
else
document.all("nr"+aktiv).style.display="block";
---
Linjen lige efter gør det samme, bedre.

Helt præcist er der en fejl i den sidste af disse fire linjer, hvor
document.all("nr"+aktiv)
skal være
document.all["nr"+aktiv+grp]
Den fejl gør at man ikke når til linjen efter, som ellers ville have
gjort det rigtige.

/L

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-10-03 08:41

Lasse Reichstein Nielsen wrote:
> [...]

[snip]

> [...]
> skal være
> document.all["nr"+aktiv+grp]
> Den fejl gør at man ikke når til linjen efter, som ellers ville have

Et råd til Magnus er at droppe document.all og kun bruge document.getElementById
Det er understøttet af stort set alle nutidens browsere og er standard måden at tilgå et element.
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/w3c_core.html

IE4 er den eneste browser der har brug for document.all og dem er der ikke særlig mange tilbage af.

Hintzmann c",)

Fra : Magnus

Dato : 10-10-03 09:06

Tak for det... Det var lige det som der skulle til.

Kan I også sige mig hvordan jeg kan forskelligt antal faneblade på menuerne
fx. hvis den udnerste menu kun var med tre eller som her to:

<TD id="t1b" onclick="menu(0,'b'); skift('t1b','b')" CLASS=TA1
BGCOLOR=#FFFFFF>A</TD>
<TD id="t2b" onclick="menu(1,'b'); skift('t2b','b')" CLASS=TA1
style="border-bottom: 1px solid #000000">B</TD>

Hvordan kan jeg komme uden om der hvor der er defineret at der skal være 4:

// Vælg antallet af faneblade
AntalSider = 4;

function menu(aktiv,grp) {.....

/Magnus

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-10-03 11:40

> [...]

> fx. hvis den udnerste menu kun var med tre eller som her to:
> Hvordan kan jeg komme uden om der hvor der er defineret at der skal være 4:

Her kan du gøre noget lignende det der blev gjort for "hvid":

AntalSider = {"a":4,"b":3};

og i menu skriver du så:

for (i=0; i < AntalSider[grp]; i++) {

/L

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-10-03 11:38

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.dk> writes:

> Et råd til Magnus er at droppe document.all og kun bruge
> document.getElementById Det er understøttet af stort set alle
> nutidens browsere og er standard måden at tilgå et element.

Det gør han også hvis han sletter de fire linjer. Han vil så bruge
funktioneon "getElement" som først forsøger at bruge getElementById.

> IE4 er den eneste browser der har brug for document.all og dem er
> der ikke særlig mange tilbage af.

Jeg lærte lige at WebTV-browseren lider af samme problem. Den har
efter sigende omkring en million brugere.

/L