netværk og adsl
Fra : Spørge-Jørgen

Dato : 12-04-01 12:50

Hej
jeg har adsl ved TDC (det gamle system med modem fra siemens) og jeg vil
gerne have et netværk mellem 2 computere op og køre.
Men jeg synes jeg kan huske at det ikke er muligt at få et netværk op pga.
mit atm kort til netexpres. passer det?
Hvis det ikke passer er det så muligt at dele ens internet linie op mellem
de 2 computere? hvis ja vil jeg gerne vide hvordan?

Fra : Martin Jensen

Dato : 13-04-01 09:23

> Men jeg synes jeg kan huske at det ikke er muligt at få et netværk op pga.
> mit atm kort til netexpres. passer det?

Nej, og man hører flere og flere gange at først så er der problemer med
Internet deling og TDC NetExp/ATM løsningen, og nu kan man slet ikke - har
folk hørt.

Hvor kommer det fra? Det virker fint! Men der sidder åbenbart nogle typer
som har fået f.eks. en IRQ konflikt med lige netop TDC Netexpres/ATM
løsningen og deres andet netkort - en konflikt som de jo for så vidt kunne
få med ethvert andet stykke udstyr - og ikke lige kan fixe den, og så duer
den løsning partout ikke.

Jeg sidder selv med et Speedstream 3010ppp ATM kort fra TDC og har TO ekstra
netkort i min maskine, og jeg deler Internet ud vha. Win2kPro's ICS ganske
fint og helt uden problemer. Jeg har også delt den i Win98Se via ICS og
WinRoute og i NT4 (WinRoute).

Så lad det være hørt:
- TDC ADSL vha ATM + deling af Internet = Absolut muligt og ladsiggørligt!
- Problemer med ovenstående fordi man har for mange indstikskort i sin PC =
forekommer - men sjældent!

Dette er ikke ment som en 'flame' til SpørgeJørgen - dette er min mening om
et emne som har gået mig lidt på her på det sidste, og en opfordring til at
vente med at råbe 'ulven kommer'.

Med venlig hilsen,

Martin