Hjælp! med install af KDE2.1
Fra : Henrik Lind

Dato : 11-04-01 09:39

Jeg prøver at installere KDE 2.1, men jeg ser ud til at mangle et eller
andet...

Prøver at installere "qt-2.2.4-0.70.4.i386.rpm" men den behøver en fil
der hedder "libmng.so.0".

Hvor/Hvordan kan jeg få fat i den fil? (helst i rpm-form).
--
--Henrik Lind // Pan v0.9.6 on Linux (RedHat v7.0)--

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 12-04-01 10:20

Henrik Lind wrote:

> Prøver at installere "qt-2.2.4-0.70.4.i386.rpm" men den behøver en fil
> der hedder "libmng.so.0".
>
> Hvor/Hvordan kan jeg få fat i den fil? (helst i rpm-form).

I den slags tilfælde er rpmfind din ven:
http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=libmng.so.0&submit=Search+...
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Henrik Lind

Dato : 11-04-01 21:21

In article <e0s3b9.us.ln@news.inet.tele.dk>, "Thomas Overgaard"
<thover@post2.tele.dk> wrote:

> I den slags tilfælde er rpmfind din ven:
> http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=libmng.so.0&submit=Search+...

Takker, nu er jeg da noget HELT til KDEbase rpm'en, og den mangler en
anden fil, som skulle være installere med KDElibs rpm'en.....(som jeg har
installeret.....argh).

Det er ikke særlig smart dette system

Jeg gir snart op (altså at ville bruge KDE, jeg har det fint med Gnome).

--
--Henrik Lind // Pan v0.9.6 on Linux (RedHat v7.0)--

Fra : Martin A

Dato : 13-04-01 09:24

Henrik Lind wrote:

> [...]
>
> Det er ikke særlig smart dette system
>
> Jeg gir snart op (altså at ville bruge KDE, jeg har det fint med Gnome).

Har du fjernet den gamle KDE (1.2) før du begyndte ? Det kan
være en fordel. Lav en rpm -e kde*.
Når du så installerer KDE 2.1, så burde du kunne gøre det med rpm -ivh
*.rpm, hvor du har alle kde pakkerne i directoriet.

Martin

Fra : Henrik Lind

Dato : 12-04-01 12:01

On Fri, 13 Apr 2001 10:24:10 +0200, Martin A <maa.150@rsk.dk> wrote:

> [...]
>Når du så installerer KDE 2.1, så burde du kunne gøre det med rpm -ivh
>*.rpm, hvor du har alle kde pakkerne i directoriet.

Jeg har fået det installeret ved brug af "--nodeps", da jeg egentlig
bare skulle se KDE og ikke bruge det rigtig.

Jeg havdet fjernet KDE og QT osv inden jeg startet.
Det eneste jeg synes var lidt plat, var at KDEbase vil have noget fra
KDElibs som var installeret...

Det kan naturligvis være dem der har lavet RPM pakkerne som ikke har
lavet det godt nok...

Hilsen
Henrik Lind (fra Agent under Win98)...

Fra : Peter Andersen

Dato : 14-04-01 14:12

"Henrik Lind" <NOEMAIL@abc.com> wrote in message

> [...]
> KDElibs som var installeret...
>
> Det kan naturligvis være dem der har lavet RPM pakkerne som ikke har

Det kunne jo også være du ikke havde læst godt nok på lektien....

Men jo, jeg har også haft den installeret, det tog også en hel del timer at
finde ud af.... Husk at filerne skal installeres i rigtig rækkefølge og at
det er MEGET vigtigt at en evnt. kde er fjernet fra systemet, og er
opmærksom på hvilke versioner du bruger af filerne den skal bruge.
Alt i alt kommer man vist til at installere lidt over 30MB alt ink. så vidt
jeg husker..

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 15-04-01 10:01

Peter Andersen wrote:

> Alt i alt kommer man vist til at installere lidt over 30MB
> alt ink. så vidt jeg husker..

$ du -hs /opt/kde2
157M /opt/kde2

Ups, det var måske på tide at rydde lidt op.

Fra : "Derly Lütken"

Dato : 15-04-01 13:29

In article <u0obb9.ku4.ln@news.inet.tele.dk>, "Thomas Overgaard"
<thover@post2.tele.dk> wrote:

> $ du -hs /opt/kde2
> 157M /opt/kde2
>
> Ups, det var måske på tide at rydde lidt op.

Så må jeg da vist hellere rydde endnu kraftigere op. Min fylder 278M,
men det ta'r jeg nu ikke så tungt, for det er en nyinstalleret v2.1.1.
Selve kde2 fylder omkring 30M, medens resten er programmer og
applikationer, så størrelsen er alt afhængig af, hvor meget, der er
hængt på :)

--
\\Derly