doscall1.dll fejlmeddelelse
Fra : Søren Grønning

Dato : 08-01-01 10:18

Hej

Jeg har for nylig fået en fejl på min Warp 4-installation, hvilket er en
fejl jeg tidligere har set og måtte re-installere OS/2 som følge af.... Der
står blot doscall1.dll i venstre hjørne, og derpå indholdet af EAX m.m.

Er der nogen, der kan sige mig hvad jeg kan gøre, for ikke at skulle gennem
en langsomlig installation??

Konfiguration:

OS/2 Warp 4 FP14
Object Desktop 2.0
XWorkplace 0.9.5
WarpIN 0.9.5
Fat32-ifs 0.93
TCP/IP 4.3
Java 1.1.8
Java 1.3
Dialog Enhancer 99
Styler/2 (installeret men deaktiveret)

mvh,

Søren G

Fra : Morten Fordsmand

Dato : 08-01-01 10:34

>står blot doscall1.dll i venstre hjørne, og derpå indholdet af EAX m.m.
I hvid skrift på sort baggrund?, så har du en ring 0-trap.

>Er der nogen, der kan sige mig hvad jeg kan gøre, for ikke at skulle gennem
>en langsomlig installation??
Næppe umiddelbart, du skal vide hvilket program, der laver byttemos, det kan
man gøre ved at lave et memorydump, og analysere det med dumpanalysatoren.
Problemet er bare at få rettet det progrtam, der giver fejlen.
--
Morten Fordsmand
http://www.morten.fordsmand.com

Fra : Søren Grønning

Dato : 12-01-01 09:20

Hej igen,

jeg løste problemet i går aftes ved at skifte til VGA og geninstallere min
Matrox-driver.... Nu kører alt som det skal igen

.....Det var det med den Ring-0 fejl, du nævnte, der satte gang i tænkeren
hos mig

mvh,

Søren G

Fra : Morten Fordsmand

Dato : 12-01-01 10:36

>....Det var det med den Ring-0 fejl, du nævnte, der satte gang i tænkeren
>hos mig

Men Matrox-driveren havde virket før? skyldtes det så at der var pillet ved
opsætningen?

Det er i øvrigt rigtigt at det almindeligvis vil være drivere, der giver
ring-0 fejl, men "uortodokse" kald til kernen kan faktisk også få OS/2 til
at gå hårdt ned, hvis man er rigtig heldig/dygtig. Men det gælder for langt
de fleste OS'er at man kan som programmør kan bring dem i knæ hvis man
sjusker, og kan få dem til at gå ned hvis man anstreger sig.

Fra : Søren Grønning

Dato : 16-01-01 14:14

Der var ikke blevet pillet ved noget.... Så skulle det være min kæreste

Der er noget, der kunne tyde på at der er sket et eller andet ureglementeret
den sidste gang systemet kørte korrekt -- godt var det dog at jeg ikke var
gået igang med format c: og så videre (som jeg sikkert havde gjort under
Winblows

Fra : Morten Fordsmand

Dato : 18-01-01 09:42

>Der var ikke blevet pillet ved noget.... Så skulle det være min kæreste
Vil det sige at du har tid til piger?

Hvad jeg mente var at matroxdriveren vist nok gemmer nogen filer, med
konfiguration af refreshrates etc. Og at de måske var korumperet.