Styring af aktiebeholdninger ?
Fra : Rikke Andersen

Dato : 30-10-03 17:20

Nogen der kan anbefale et program til at styre aktiebeholdninger, udbytte,
skattepligtig indkomst, renter, kurtager mv ?

Takker

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-03 17:31

"Rikke Andersen" <rikke.andersen@.> skrev i en meddelelse
> Nogen der kan anbefale et program til at styre aktiebeholdninger,
udbytte,
> skattepligtig indkomst, renter, kurtager mv ?

Tilbyder din bank ikke det via Netbank.

Min tilbyder stort set alt det, du nævner i depotoversigterne.

Hr. Bjørn

Fra : Andrew Wilson

Dato : 01-11-03 21:41

Du kan finde et program på http://www.amateur-invest.com.

Fra : na

Dato : 03-11-03 22:28

prøv at se ind på www.euroinvestor.com - største danske aktiedebatforum -
jeg mener også der ligger nogle henvisninger til gratis programmer - bla et
simpelt et i Excel.

mvh
Klaus

Fra : Hans²°°³

Dato : 04-11-03 17:44

"na" <ksandersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> prøv at se ind på www.euroinvestor.com - største danske aktiedebatforum -
> jeg mener også der ligger nogle henvisninger til gratis programmer - bla et
> simpelt et i Excel.

Brug toldskat's TASTSELV

Menu
De har åbnet ToldSkats system, der kan beregne Deres gevinst eller tab på
børsnoterede aktier.

De kan også bruge systemet til at undersøge, om en eventuel gevinst skal beskattes
eller et tab kan fradrages.

Nederst på hver side er der en genvej til "Hjælp". Her kan De finde en forklaring på
de regler og ord, der bruges på den konkrete side. Der er også en indholdsfortegnelse, som
De kan bruge til at finde generel information om systemet.

ToldSkat har ikke automatisk adgang til de oplysninger, De giver, når De bruger
systemet, heller ikke når De gemmer oplysningerne.

Systemet har nogle begrænsninger. Se mere.

Menupunkter Forklaring til menupunkt
a.. Børsnoterede aktier for indkomståret 2002
a.. Børsnoterede aktier for indkomståret 2003
a.. Børsnoterede aktier - simulering indkomståret 2003

De kan vælge dette menupunkt, hvis De ønsker at beregne Deres gevinst eller
tab på børsnoterede aktier, De har solgt i 2002.

De har også mulighed for at finde ud af, om De er skattepligtig af en gevinst
eller har fradragsret for et tab, og hvad der skal stå på Deres selvangivelse for 2002.

Dette menupunkt giver Dem mulighed for at undersøge, om Deres beholdning af
børsnoterede aktier mv. har haft en så høj værdi indenfor de sidste 3 år, at De i 2003
bliver skattepligtig af gevinster eller får fradragsret for tab hvis De sælger aktier, som
De har ejet i 3 år eller mere.

De kan først gennemføre undersøgelsen for 2003, når De har lavet den
tilsvarende undersøgelse for 2002. Den kan De lave, hvis De vælger menupunktet
"Børsnoterede aktier for indkomståret 2002". Her har De mulighed for at vælge et
menupunkt, der hedder "Opgørelse af kursværdi i forhold til "100.000-kroners-grænsen".

Dette menupunkt giver Dem mulighed for, at undersøge de forskellige
skattemæssige konsekvenser af salg De foretager i løbet af 2003.