Genbrugsglas
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-04-01 00:03

Hvordan får man fat i genbrugsglas til drivhus? Huset er beregnet til 3 mm
glas, men er 4 mm efterhånden ikke det gængse fra gamle vinduer, og kan det
gå at anvende 4 mm?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-04-01 00:28

"Preben Riis Sørensen" wrote:

> Hvordan får man fat i genbrugsglas til drivhus? Huset er beregnet til 3 mm
> glas, men er 4 mm efterhånden ikke det gængse fra gamle vinduer, og kan det
> gå at anvende 4 mm?

Ja til vægene men ikke til taget, da det så ellers bliver 1/4 tunger.

Du kan dog forstærke taget med ståltråd, som hane bånd.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-04-01 00:44

Peter Ole Kvint skrev:

>Ja til vægene men ikke til taget, da det så ellers bliver 1/4 tunger.

En ekstra millimeter på 3, er det 1/4?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-04-01 14:46

> En ekstra millimeter på 3, er det 1/4?
> --
> Kaj Svenningsen

Så, så Kaj. Tænk lige på det du skriver til sidst

Kan clipsene uden videre klare den ekstra millimeter? De små s'er mellem
ruderne skal selvfølgelig skaffes i 4 mm.

Et sidste spørgsmål: Kan man gøre huset for tæt ved at fuge glas og kanter
m.m. ?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 12-04-01 23:00

Preben Riis Sørensen skrev:

>Så, så Kaj. Tænk lige på det du skriver til sidst

Hæhæ. Har du læst det grundigt da?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-04-01 00:28

> Hæhæ. Har du læst det grundigt da?
> --
> Kaj Svenningsen
>
> Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Nå, den har du fået andre på før mig. Jeg læste det som det oprindeligt
lyder.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : havesider.dk

Dato : 13-04-01 01:17

klip
> Et sidste spørgsmål: Kan man gøre huset for tæt ved at fuge glas
og kanter
> m.m. ?

Nej ! for tæt bliver det ikke, men husk på!, at næste gang du skal
skifte glas, skal du til at fjerne fugemateriale, og glasset
bliver vanskeligere at fjerne.

mvh
Leif Johansen
--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.havesider.dk

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 12-04-01 22:45

I Gul&Gratis kan du købe drivhusglas - typisk fra drivhuse der er revet ned.
I sidste uges udgave af G&G fra Fyn var der 4 annoncer med brugt
drivhusglas.

mvh Klaus Eriksen

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b2np5$dis$1@news.inet.tele.dk...