hjælp
Fra : 4000

Dato : 29-10-03 19:13

hej ng

nu er det anden gang mine rødstrubede ciklider har fået unger, første gang
fik jeg at vide af en der arbejder i bonnie dyrehandel i city2 at jeg ikke
skulle foretage mig de skulle nok klare sig med forældrenes hjælp, men efter
en 4-5 dage var der ikke flere unger tilbage.
der er to par og en enelig hun i et 180 literts.
kan det være forbi jeg har lavet vandskifte og dermed stesset dem så de har
ædt deres unger?

HJÆLP

mvh jan

Fra : Leif Schiønemann

Dato : 29-10-03 20:43

Hej Jan.
Jeg tror nu nok nærmere, det er de andre cichlider, der har spist ungerne.
Normalt passer forældrefiskene ungerne eksemplarisk. Det er det, der er
fascinerende ved cichlider, at de har yngelpleje.
Hvis det er unge forældre, kan de svigte ungerne de første par gange.
Vent med vandskifte, til ungerne er lidt større. Fjern de øvrige fisk
bortset fra forældrene, hvis det er muligt.

mvh

Leif

Fra : Plesner

Dato : 30-10-03 00:51

> nu er det anden gang mine rødstrubede ciklider har fået unger, første
> gang fik jeg at vide af en der arbejder i bonnie dyrehandel i city2

Nu er der ikke den store kompetence at hente i City2 dyre'mis'handel.

> at jeg ikke skulle foretage mig de skulle nok klare sig med
> forældrenes hjælp, men efter en 4-5 dage var der ikke flere
> unger tilbage. der er to par og en enelig hun i et 180 literts.

Jeg ville nok ikke have mere end et par gående, hvis jeg ville have ungerne
til at overleve.

plesner

Fra : 4000

Dato : 30-10-03 06:12