bokse i css som tilpasser sig skærmstørrel~
Fra : Nick Jensen

Dato : 28-10-03 10:11

hej ng

jeg har 4 bokse som jeg,sammenlagt, gerne vil have til at stå
midt på skærmen, uanset skærmstørrelse.
det er ikke noget problem at centrere den midterste, problemet
opstår når jeg skal have venstre og højre menuerne med, idet
disse jo ikke står midt i, men relativt i forhold til den
midterste boks, -

jeg arbejder på en skærm m. 800 x 600 pixels, hvor det ser
acceptabelt ud, men når jeg ser det på en skærm der er større
står det hele til venstre og efterlader et tomrum i højre side,
hvilket ikke er pænt, her vil jeg gerne have det hele centreret.

se det her: http://home20.inet.tele.dk/npj/boks.htm

jeg håber der en der kan hjælpe.

vh Nick Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 28-10-03 11:32

Nick Jensen nick@jensen.mail.dk skrev bla:
> hej ng
>
> jeg har 4 bokse som jeg,sammenlagt, gerne vil have til at stå
> midt på skærmen, uanset skærmstørrelse.

Kan du ikke smide det hele i en div ala dette :

og CSS :
#frame {
width:755px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
margin-top: 5px;
padding:0px;
text-align:left;
}

Ret selv de enkelte parametere

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-10-03 11:51

jopa skrev:

> og CSS :
> #frame {
> width:755px;
> margin-right:auto;
> margin-left:auto;

Ovenstående vil centrere i moderne browser i standardmode(FN: Vedr.
standardmode vs. quirks mode - alias doctype switching - se
<http://gutfeldt.ch/matthias/articles/doctypeswitch.html>
og <http://www.html.dk/artikler/00036/> #) - men ikke i fx IE5.x.

Skal man have ældre IE'er med, kan man bruge en wrapper med text-
align: center - se fx artiklen her: <http://html-faq.dk/2007.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen