Skærme
Fijala 3554
Skærm skal vende mod øst?
Fra : "

Dato : 27-10-03 23:12

Jeg har netop købt en ny Samsung Syncmaster 757NF 17' monitor, men faldt
over en sætning i opsætningsvejledningen, jeg ikke lige kan få til at give
mening. Der står nærmere betegnet:

"Din monitor bør så vidt muligt anbringes, så den vender mod øst. Farver
vipning og drejning af skærmen kan afhænge af installationsretningen".

Hva er nu det? Havde ikke regnet med jeg skulle til at flytte møbler rundt
p.g.a. et skærmindkøb :o

Fra : Christian Spøer

Dato : 27-10-03 23:28

> [...]
> vipning og drejning af skærmen kan afhænge af installationsretningen".
>
> Hva er nu det? Havde ikke regnet med jeg skulle til at flytte møbler rundt

Er manualen udgivet d. 1. april? ;)

Mvh
Christian

Fra : "

Dato : 27-10-03 23:39

> Er manualen udgivet d. 1. april? ;)

Hehe, jeg læste godt nok også den sætning et par gange...

Fra : Esben

Dato : 27-10-03 23:43

"<-= KG =->" <nospam@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Din monitor bør så vidt muligt anbringes, så den vender mod øst. Farver
> vipning og drejning af skærmen kan afhænge af installationsretningen".

Det er vel den mest muligt optimale retning i forhold til jordens
magnetisme. Måske kan du montere et par jernkugler som på et gammelt nathus,
og snyde dig fra det.

--
Esben

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-10-03 23:56

<-= KG =-> skrev:

> "Din monitor bør så vidt muligt anbringes, så den vender mod øst.
> Farver vipning og drejning af skærmen kan afhænge af
> installationsretningen".

Specielt gittermaskeskærme er ekstremt sarte overfor magnetfelter
og bliver derfor også berørt af jordens magnetfelter. Hvorfor den
så lige skal vende mod øst, kan jeg ikke svare på, men jeg tror
at det har noget med jordens magnetfelter at gøre. Skærmen blev
muligvis kalibreret imens den vendte mod øst på fabrikken.

En tommelfingerregel siger i øvrigt, at man bør omkalibrere og
omprofilere en CRT, hvis den bliver drejet mere end 30°omkring
sin egen akse. Årsagen er bla. at magnetfelternes påvirkning af
skærmen ændrer sig når du drejer den.

Husk på at billedrøret i en CRT er fyldt med elektroner som bliver
skudt ud og rammer et fosforlag, så fosforen lyser op. Der skal ikke
ret meget til at bringe elektroner ud af kurs.

Madsen.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 28-10-03 03:38

> [...]
> vipning og drejning af skærmen kan afhænge af installationsretningen".
>
> Hva er nu det? Havde ikke regnet med jeg skulle til at flytte møbler rundt

Måske er din skærm muslim? ;)

Fra : Christian Spøer

Dato : 28-10-03 12:12

> Måske er din skærm muslim? ;)

ROFL! ;)

Mvh
Christian

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-10-03 20:25

"Thomas Wesley Hinton" <wesley@tiscali.dk> wrote in message

> Måske er din skærm muslim? ;)

I så falf må den ikke vise hjemmesider med kvinder, mad og lign. denne måned
pga. ramadanen, med mindre det er efter solnedgang

Hygge

Kim

Fra : Christian Spøer

Dato : 28-10-03 23:07

> I så falf må den ikke vise hjemmesider med kvinder, mad og lign. denne
måned
> pga. ramadanen, med mindre det er efter solnedgang

Damer og svin er forbudt ligemeget hvad. Eller... - damerne kan vel gå an
hvis de har et lagen over hovedet ;)
Det ville faktisk være ret svært, at lave en skærm, der skulle kunne
genkende bestemte mønstre som grise og halv- og hel-nøgne kvinder... Tænk
over det.

Mvh
Christian

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 29-10-03 16:23

"Christian Spøer" wrote:

> Det ville faktisk være ret svært, at lave en skærm, der skulle kunne
> genkende bestemte mønstre som grise og halv- og hel-nøgne kvinder.

Jep - et af kriterierne burde nemlig være at den fjernede lagenet fra
kvinderne og lagde det over grisene...

/klaus

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 30-10-03 07:45

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> skrev i en meddelelse

> Jep - et af kriterierne burde nemlig være at den fjernede lagenet fra
> kvinderne og lagde det over grisene...

ROFL ;)
Den må være dagens "flue".

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 30-10-03 18:43

Christian Spøer wrote:

> Det ville faktisk være ret svært, at lave en skærm, der skulle kunne
> genkende bestemte mønstre som grise og halv- og hel-nøgne kvinder... Tænk
> over det.

Sludder man skal bare acceptere at køre alt i tekst mode, det er straks
svære at lave en skærm der ikke kan vise alt muligt overflødigt sludder

Mvh

Bruno

Fra : Christian Spøer

Dato : 30-10-03 20:30

> Sludder man skal bare acceptere at køre alt i tekst mode, det er straks
> svære at lave en skærm der ikke kan vise alt muligt overflødigt sludder

Lidt nolleren at skulle sidde og kode siden i hovedet som man læser en. Det
bliver nok også lidt krævende i sider med javascript og flash-dele.
Hvem sagde Matrix?

Mvh
Christian