Told/afgifter
Fra : Martin Olsen

Dato : 27-10-03 20:27

Hejsa alle.
Jeg har fundet nogle varer (vareprøver) fra en amerikansk hjemmeside,
som jeg godt kunne tænke mig. Firmaet kan sende varene med bla. US
Postal eller UPS, men er chancerne for at tolderne får fat i pakken
stor? Mener mht. til betaling af evt. afg. og moms. for varene. Jeg er
ikke momsregistreret (endnu). Hvad sker der?
Mvh. Martin

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 27-10-03 21:52

"Martin Olsen" skrev:
> Jeg har fundet nogle varer (vareprøver) fra en
> amerikansk hjemmeside, som jeg godt kunne
> tænke mig. Firmaet kan sende varene med
> bla. US Postal eller UPS, men er chancerne for
> at tolderne får fat i pakken stor? [..]

Nu får du en moralsk pegefinger, så er det overstået:

Hvis du vil være momsregistreret, skal du lægge en anderledes mere ren linie
overfor myndighederne. Der må du aldrig "chance den", kør alt overfor
Told&Skat i helt rene linier.

> Mener mht. til betaling af evt. afg. og moms. for
> varene. Jeg er ikke momsregistreret (endnu).
> Hvad sker der?

Du får en regning som enten skal betales ved udlevering af pakken, eller
indbetales til f.eks. Det Internationale Postcenter inden de sender pakken
ud til dig.

Mvh, Lars

Guide til HDD & DVD Recordere: www.recordere.dk
.... Med dansk prisguide - og anbefalinger.