Trillebør
Fra : Finn Andersen

Dato : 27-10-03 18:43

Hej.
Jeg har en 100l. Randersbør der er punkteret, hvordan lapper man en sådan?.
Der er ingen slange i. Kan man købe en eller hvordan?
Hilsen Finn.

Fra : Calle.

Dato : 27-10-03 21:21

Finn Andersen wrote:
> Hej.
> Jeg har en 100l. Randersbør der er punkteret, hvordan lapper man en
> sådan?. Der er ingen slange i. Kan man købe en eller hvordan?
> Hilsen Finn.

brug evt. en dækpilot

--
Calle

Fra : Mette Klint Kjærsgaa~

Dato : 27-10-03 21:24

Hej NG.
Man kan købe slange i enhver velassorteret trælast
Ellers kan du henvende dig i et dækcenter, de kan lappe dækket.

Kim

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-10-03 21:41

> Ellers kan du henvende dig i et dækcenter, de kan lappe dækket.

Den hoppede jeg også på. Jeg kunne få to fine nye trillebøre for den pris,
de kostede at få lappet dækket.

Mvh Maria

Fra : Ivar

Dato : 29-10-03 21:48

Maria Frederiksen skrev:

> Den hoppede jeg også på. Jeg kunne få to fine nye trillebøre for den pris,
> de kostede at få lappet dækket.

Ja, så er det nok billigere at få byggemarkedet til at bestille et hjul hjem.
Det koster nok ikke mere end én ny fin trillebør
- sådan er det at leve i en verden med masseproduktion.

Ivar

Fra : Emil

Dato : 29-10-03 23:32

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev:

>Ja, så er det nok billigere at få byggemarkedet til at bestille et hjul hjem.
>Det koster nok ikke mere end én ny fin trillebør

Bauhaus Vejle havde (har måske stadigt?) en trillebør med
luftgummihjul og forZinket kasse til kr. 100,-

Bilka solgte på samme tid trillebørdæk til kr. 80,- og do. slange
til kr. ??,- (husker ikke, men mener det var kr. 60,-)

Så jeg udskiftede lige min 30 år gamle bør fra Brugsen, da dækket
var helt mørt og sprækket. Dermed slap jeg også for atter at
bruge et par timer på at pudse rust af, og male den igen, igen.

>- sådan er det at leve i en verden med masseproduktion.

Yeps! Nemt; men også lidt skræmmende.

m.v.h. Emil

Fra : Calle.

Dato : 29-10-03 22:58

Maria Frederiksen wrote:

> Den hoppede jeg også på. Jeg kunne få to fine nye trillebøre for den
> pris, de kostede at få lappet dækket.

nå, man får eller ikke meget for de 20,- jeg gav for at få lappet
trailerhjulet hos et dækfirma

--
Calle

Fra : Johnt

Dato : 27-10-03 22:26

"Finn Andersen" <finn@SLETnakel.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg har en 100l. Randersbør der er punkteret, hvordan lapper man en
sådan?.
> Der er ingen slange i. Kan man købe en eller hvordan?

Man køber et nyt dæk i et byggemarked

Hilsen

Johnt

Fra : Finn Andersen

Dato : 27-10-03 23:38

"> Man køber et nyt dæk i et byggemarked

> Hilsen
>
> Johnt
>
> Så er det vel med slange? det så ud som om det gamle var limet til fælgen.
Hilsen Finn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-10-03 19:23

> "> Man køber et nyt dæk i et byggemarked

> Hilsen Finn

Du kan sagtens putte en slange i et fhv. slangeløst dæk, skal du have
fornyet begge dele kan du ligeså godt købe en ny trillebør.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Andersen

Dato : 28-10-03 23:39

Tak for hjælpen!
Hilsen Finn.

Fra : Ole Jensen

Dato : 31-10-03 09:52

Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
>>

> Du kan sagtens putte en slange i et fhv. slangeløst dæk, skal du have
> fornyet begge dele kan du ligeså godt købe en ny trillebør.....

Hvis nu den gamle trillebør ikke havde slange i dækket, så er der vel
heller ikke hul i fælgen til ventilen!

mvh
Ole-J

Fra : Hans Paulin

Dato : 31-10-03 09:54

Ole Jensen wrote:

> Hvis nu den gamle trillebør ikke havde slange i dækket, så er der vel
> heller ikke hul i fælgen til ventilen!

....hvordan får man så luft i - forudsat det oprindelige dæk ikke var
massivt?
Hans