Skærme
Fijala 3554
D-Sub / Medion TFT-skærm 19"
Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-03 16:03

Jeg overvejer at indkøbe en fladskærm på 19", så jeg igen kan bruge
vinkelbordet på mit skrivebord.

Jeg tænker på Medion Søvfarvet TFT skærm, som kan ses på
www.computerworld.dk. Den skal have følgende specifikationer:

Varenr.29064
Medion Sølvfarvet TFT skærm

19" TFT

19.0" TFT Aktiv SXGA LCD Color Monitor
16,7 Millioner Farver
Maximal opløsning: 1280 x 1024
Integrerede Stereo højtalere
On Screen Display
TCO 99
Betragtningsvinkel horizontal: typ. = 170°
Betragtningsvinkel vertikal: typ. = 170°
Kontrast: typ. = 600:1
Brightness: typ. = 250cd/m2
Reaktionstid: 25ms typ.

Og der står yderligere:

Egenskaber

Anbefalet opløsning:
1280x1024

Betragtningsvinkel:
V 170° H 170°

Dot Pitch:
0.26 mm

Ergonomi:
TCO99 On Screen Menu Højtalere

Kontrast forhold:
600:1

Max Opløsning:
1280x1024 [75Hz]

Skærm:
19" TFT

Tilslutning:
D-Sub
===================
Prisen er 4499 - men hvad er en D-Sub?

Den skal bruges sammen med en G4/867 Macintosh [der kører en BSD UNIX,
MacOS X].

--
Per Erik Rønne

Fra : Benny Andersen

Dato : 27-10-03 16:21

Jeg har lige købt sådan en samme sted og er meget tilfreds.
Jeg kan ikke udtale mig om hvordan den er sammenlignet med andre mærker.
D-Sub? Tjah... den tilsluttes ihvertfald på samme vis og med samme type stik som andre skærme.
Jeg bruger den på et Windows XP system.

Mvh Benny Andersen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-03 20:30

Benny Andersen <benny.andersen@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
> den tilsluttes ihvertfald på samme vis og med samme type stik som andre
> skærme. Jeg bruger den på et Windows XP system.

Jeg fandt ComputerCitys telefonnummer, tog ind til afdelingen ved
Nordhavn Station - og har den nu stående på vinkelen på det gamle
vinkelskrivebord. Virker perfekt. Det viser sig endda at den kan klare
højere opløsning end der reklameredes med. Den er sluttet til min
G4/867.

Og nu slutter jeg så snart min med Compaq Armada 450 laptop med Windows
XP Pro på den gamle CRT-skærm, 19". I samme rum. Så kan det vel ikke
blive bedre.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-10-03 11:42

On Mon, 27 Oct 2003 16:02:47 +0100, doesnt.work@spam.filter.invalid (Per
Rønne) wrote:

>Tilslutning:
>D-Sub

> - men hvad er en D-Sub?

D står for Delta ( stikket har en til en vis grad form som "D" )
Sub står for Sub-miniature.

D-sub er en fælles betegnelse for disse stik som bl.a.
laves i 9, 15, 25, 37, 44 & 50-polede udgaver.

Anvendes bl.a. til seriel-, game-, parallel- & VGA-port.

--
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 28-10-03 14:19

Kim Jensen <kj@hd.x> wrote:

> [...]
> laves i 9, 15, 25, 37, 44 & 50-polede udgaver.
>
> Anvendes bl.a. til seriel-, game-, parallel- & VGA-port.

OK .
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens P. Lauridsen

Dato : 14-11-03 16:11

doesnt.work@spam.filter.invalid (Per Rønne) wrote in message news:<1g3jlf3.1afwlb31rewwv9N%doesnt.work@spam.filter.invalid>...

> OK .

Er der nogen der ved hvilket fabrikat af LCD skærm Medion bruger?

Nogen der ved hvilken opdateringsfrekvns skærmen maks. kan klare?

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-03 17:30

Jens P. Lauridsen <jpl@mariagerfjordnet.dk> wrote:

> Er der nogen der ved hvilket fabrikat af LCD skærm Medion bruger?
>
> Nogen der ved hvilken opdateringsfrekvns skærmen maks. kan klare?

Der er vist mere end en Medion-skærm, og den jeg har købt står ikke mere
www.computercity.dk. Men her er de tekniske specifikationer:

|-----------------------------------------------------------|
| Skærmstørrelse: | 19" (48,2 cm), TFT. |
|-----------------------------------------------------------|
| *LCD-Monitor:* | |
| | |
| Indgangsspænding | DC 19V |
| Strømforbrug | maks. 2,5 A |
| | maks. 47,5 Watt |
| | |
| *Omformeren:* | INPUT: Hua Jung Comp. HASU05K |
| | |
| Arbejdsspænding | AC 100 - AC 250 ~ |
| Strømforbrug | maks 1,8 A |
| Frekvens | 50/60 Hz |
| | |
| | OUTPUT: |
| Spænding | DC 19V |
| Strømforbrug | maks. 2,5 A |
|-----------------------------------------------------------|
| | |
|-----------------------------------------------------------|
| Opløsning | maks. 1280 x 1024 |
| Opdateringshastighed | maks 75 Hz |
|-----------------------------------------------------------|
| Videoindgang | 15-bens SUB-D konnektor |
|-----------------------------------------------------------|
| User Control | ON/OFF, OSD |
|-----------------------------------------------------------|
| | |
|-----------------------------------------------------------|
| Dimensioner | 436 mm x 500 mm x 217 mm |
|-----------------------------------------------------------|
| | Drift | + 5°C ~ +35°C |
| Temperaturen |----------------------------------|
| | Lager | -20°C ~ +60°C |