Udfyldning af 'Registrering til Told&Skat'
Fra : H.S.

Dato : 27-10-03 15:33

Jeg er ved at udfylde den formular jeg skal sende ind til Told & Skat for at
oprette CVR nr., og har i den forbindelse et par spørgsmål, som i måske kan
svare på her i gruppen.

1) Branche - Jeg skal udfylde hvilken branche min lille hobby virksomhed
skal være indenfor. Skal jeg bare skrive hvad jeg vil lave, eller er der en
'liste' et-eller-andet sted hvor man skal vælge en kategori man hører under
?

2) Moms - Jeg / vi vil, til at starte med, opdrætte ænder og sælge disse
(det er små beløb vi snakker om - max 10.000 om året i salg) - Skal jeg moms
registrere ? - Jeg vil jo gerne kunne trække fodder osv. fra ? - Hvordan
skal jeg forholde mig her ?

3) Hvad er Told & Skats syn på en lille hobby virksomhed, hvor der sælges
ænder for knap 10.000 om året (til at starte med), og hvor omkostningerne
går næsten lige op med indtægterne ?

4) Jeg kan forstå at en hobby virksomhed ikke kan trække et eventuelt
underskud fra i person skat ?

5) Ved så lille en omsætning som nævnt ovenfor - vil det da være tilrådeligt
at få CVR nr. ? - Ville det være ulovligt at sælge vores ænder uden CVR nr.
? (uden at betale skat).

Jeg takker for jeres svar !

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 27-10-03 19:11

"H.S." skrev:

> [...]
der en
> 'liste' et-eller-andet sted hvor man skal vælge en kategori man hører

Du skriver bare hvad du vil lave og så finder T&S en kategori der
passer.

> [...]
jeg moms
> registrere ? - Jeg vil jo gerne kunne trække fodder osv. fra ? -

Der er først krav om momsregistrering når du når et salg på 50.000 kr.
på hinanden følgende 12 måneder. Momsregistreringen har intet med dine
fradragsmuligheder at gøre. Men du kan selvfølgelig ikke afløfte moms af
omkostninger hvis du ikke er momsregistreret.

> [...]
sælges
> ænder for knap 10.000 om året (til at starte med), og hvor

Det har T&S ikke noget i mod.

> 4) Jeg kan forstå at en hobby virksomhed ikke kan trække et eventuelt
> underskud fra i person skat ?

Korrekt.

> [...]
tilrådeligt
> at få CVR nr. ? - Ville det være ulovligt at sælge vores ænder uden

Hov hov - du skal beskattes af evt. overskud. Beskatningen har intet med
cvr nr. at gøre.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : H.S.

Dato : 28-10-03 09:13

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en meddelelse
> tilrådeligt
> CVR nr.
>
> Hov hov - du skal beskattes af evt. overskud. Beskatningen har intet med
> cvr nr. at gøre.

Tak for dine svar Kenn.

Så hvor går forskellen mellem et overskud i CVR regi fremfor bare at sælge
uden at have CVR nr ?

(så vidt jeg kan gennemskue, så er det i CVR regi kun overskuddet man skal
betale skat af, hvor man, uden CVR reelt skal betale skat af hele salget ?)

Er det anbefalelsesværdigt, i mit tilfælde, at få oprettet et CVR nr. ?

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 28-10-03 18:28

"H.S." skrev:

> Så hvor går forskellen mellem et overskud i CVR regi fremfor bare at
sælge
> uden at have CVR nr ?

Der er ikke forskel.

> (så vidt jeg kan gennemskue, så er det i CVR regi kun overskuddet man
skal
> betale skat af, hvor man, uden CVR reelt skal betale skat af hele
salget ?)

Ikke korrekt. Du har også fradrag for omkostninger selvom du ikke er
momsregistreret.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 09:12

> sælge
>
> Der er ikke forskel.

- - Hvis du sælger uden at have et CVR nr. så er det vel sort / ulovligt ?

> skal
> salget ?)
>
> Ikke korrekt. Du har også fradrag for omkostninger selvom du ikke er
> momsregistreret.

Ja, men momsreg. er jo ikke det samme som CVR registrering ? Eller har jeg
misforstået noget ?

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 29-10-03 15:17

"H.S." skrev:

> - - Hvis du sælger uden at have et CVR nr. så er det vel sort /
ulovligt ?

Nej - CVR nr. vil i dit tilfælde være udtryk for momsregistrering. Det
bliver først sort hvis du ikke angiver overskuddet på din selvangivelse.

> Ja, men momsreg. er jo ikke det samme som CVR registrering ? Eller har
jeg
> misforstået noget ?

I dit tilfælde vil det være det samme.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 15:25

> jeg
>
> I dit tilfælde vil det være det samme.

Hvordan kan det være det samme ? Jeg skal jo angive i CVR oprettelses
papirerne, om jeg ønsker at blive moms registreret =

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 29-10-03 15:41

"H.S." skrev:

> Hvordan kan det være det samme ? Jeg skal jo angive i CVR oprettelses
> papirerne, om jeg ønsker at blive moms registreret =

Er det blanket 40.001 du sidder med?

Du skal ikke udfylde CVR.nr (da du ikke har et). Blanketten bruges også
til andet end momsregistrering (for allerede oprettede CVR nr.).

Øverst på side 2 angiver du dato for påbegyndelse af momspligtige
aktiviteter (du udfylder naturligvis også side 1 hvor det er relevant).

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 15:48

> "H.S." skrev:
> Er det blanket 40.001 du sidder med?

- - Ja

> Øverst på side 2 angiver du dato for påbegyndelse af momspligtige
> aktiviteter (du udfylder naturligvis også side 1 hvor det er relevant).

Jeps, så langt så godt.
Men udfylder jeg ikke feltet med dato for momspl............ så bliver man
jo ikke moms registreret, dvs så skal man ikke føre moms regnskab ? Eller er
jeg galt på den ?

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 29-10-03 15:49

"H.S." skrev:

> [...]
man
> jo ikke moms registreret, dvs så skal man ikke føre moms regnskab ?

Hvis du ikke vil momsregistreres skal du ikke indsende blanketten. Du
skal derimod henvende dig til din lokale skatteforvaltning og oplyse at
du starter virksomhed så du kan få ændret din forskudsregistrering, så
du undgår retsskat til foråret. Overskuddet må du sætte skønsmæssigt.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Thom

Dato : 29-10-03 16:05

> [...]
> du starter virksomhed så du kan få ændret din forskudsregistrering, så
> du undgår retsskat til foråret. Overskuddet må du sætte skønsmæssigt.

Nu kender jeg ikke den aktuelle blanket. Men han skal vel indsende en
blanket til T&S for at få et CVR nummer??

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 16:12

"Thom" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Nu kender jeg ikke den aktuelle blanket. Men han skal vel indsende en
> blanket til T&S for at få et CVR nummer??

Det er egentlig også ligegyldigt, for jeg skal have momsen med.

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 29-10-03 16:26

"Thom" skrev:

> Nu kender jeg ikke den aktuelle blanket. Men han skal vel indsende en
> blanket til T&S for at få et CVR nummer??

Korrekt - men der er ikke krav om CVR nr. for at drive virksomhed (kun
ved omsætning større end 50.000 kr. om året).

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Thom

Dato : 30-10-03 08:43

> Korrekt - men der er ikke krav om CVR nr. for at drive virksomhed (kun
> ved omsætning større end 50.000 kr. om året).

Nu ved jeg godt det sikkert ikke lige er tilfældet her, men det er vel også
den eneste mulighed for at få "registreret" sit firmanavn, så der ikke er
nogen andre der tager der?

Mvh,
Thom

Fra : H.S.

Dato : 30-10-03 09:03

> [...]
også
> den eneste mulighed for at få "registreret" sit firmanavn, så der ikke er

Vil det sige at firmanavnet automatisk sikres mod at andre firmaer kan bruge
navnet ? Eller er 'sikringen' mere omfangsrig ?

Fra : Thom

Dato : 30-10-03 09:27

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Vil det sige at firmanavnet automatisk sikres mod at andre firmaer kan
bruge
> navnet ? Eller er 'sikringen' mere omfangsrig ?

Som sådan er der vel ikke nogen sikring i det. Men hvis man er optaget CVR
er da vel ikke andre der kan blive det med samme navn (?).

Mvh,
Thom

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-10-03 22:25

On Thu, 30 Oct 2003 09:26:40 +0100, "Thom"
<nogen@microsoft.com> wrote:

> [...]
>>

>Som sådan er der vel ikke nogen sikring i det. Men hvis man er optaget CVR
>er da vel ikke andre der kan blive det med samme navn (?).

Det er der absolut ingen garanti imod. T&S har kun et formål
med denne registrering når der er tale om personligt ejede
firmaer og det er momsregistreringen.

Hvis du skal sikre dit firmanavn så skal det for det første
bruges aktivt og og dernæst kan du overveje
varemærkeregisteret.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 03-11-03 10:29

wrote:

> [...]
> >

> Som sådan er der vel ikke nogen sikring i det. Men hvis man er optaget CVR
> er da vel ikke andre der kan blive det med samme navn (?).

Ork jo.

Der er ingen check på om dit nye firma-navn eksisterer. A/S og APS kan
ikke oprettes med firma-navne som allerede eksistere, men det er en
helt anden snak.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : H.S.

Dato : 30-10-03 09:03

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en meddelelse

> Korrekt - men der er ikke krav om CVR nr. for at drive virksomhed (kun
> ved omsætning større end 50.000 kr. om året).

Hvad skulle fordelen være, ved ikke at lave et CVR nr. konta lave et CVR nr.
? (ud over at man vel slipper for at lave regnskab)

Fra : Leonard

Dato : 27-10-03 19:39

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote:

> [...]
>registrere ? - Jeg vil jo gerne kunne trække fodder osv. fra ? - Hvordan

Vil du sælge til firmaer eller private?
- hvis du sælger til firmaer kan disse løfte momsen af, hvis du er
momsregistreret.
- hvis du kun vil sælge til private gør det ingen forskel for nogen da
de så ikke kan løfte momsen af, men du skal lægge den på.

Momsregistreret:
Indkøbt foder: 5.000 heraf moms 1.000 som du får tilbage fra T&S
Solgt ænder: 5.000 heraf moms 1.000 som du skal indbetale til T&S
Resultatet for dig er 0 kr.

Ikke momsregisteret:
Indkøbt foder: 5.000
Solgt ænder: 5.000
Resultatet for dig er stadig 0 kr. men du sparer arbejdet med
momsregnskab.

I en hobbyvirksomhed kan du ikke trække underskud fra i din personige
skat, men du skal beskattes af et overskud, dvs. at hvis du køber
foder for 5.000 og sælger ænder for 6.000 skal du opgive 1.000 i
overskud.
Dette er uanset momsregistrering eller ej.

De eneste der får noget ud af din momsregistrering er T&S og evt.
firmakunder.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : H.S.

Dato : 28-10-03 09:17

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de så ikke kan løfte momsen af, men du skal lægge den på.
>
> De eneste der får noget ud af din momsregistrering er T&S og evt.

Jeg vil jo nok ikke komme til at sælge til firmaer, så umiddelbart vil det
ikke være nødvendigt at moms registrere - det vil også, som du nævner, gøre
regnskabet noget nemmere.

MEN, når jeg nu køber fodder, ville jeg så ikke have en fordel af at kunne
trække momsen fra ? - Eller er jeg lidt fatsvag hvad det angår ?

Fra : Leonard

Dato : 28-10-03 11:14

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote:

>MEN, når jeg nu køber fodder, ville jeg så ikke have en fordel af at kunne
>trække momsen fra ? - Eller er jeg lidt fatsvag hvad det angår ?

Om du er fatsvag, tjah
Men hvad er fordelen ved at trække momsen fra, når du så skal lægge
moms oveni din salgspris og indbetale den?
Hvis du kigger en gang til på de 2 eksempler jeg gav dig, så kan du
sikkert se at resultatet for dig er det samme.

Fra : H.S.

Dato : 28-10-03 11:45

> [...]
> Hvis du kigger en gang til på de 2 eksempler jeg gav dig, så kan du
> sikkert se at resultatet for dig er det samme.

Ja, jeg kan godt se resultatet er det samme, i dine eksempler.
- så jeg tror vist lige jeg springer den moms registrering over i min CVR
oprettelse.

Men hvordan opnår jeg så fordelen ved at kunne 'trække fra' når jeg f.eks.
køber foder ? - Jeg ved indtægter - udgifter = overskud/underskud, og at jeg
skal betale skat af evt overskud. - Findes der et eksempel på bogføring på
f.eks. køb af foder, og salg af 1 and ? (hvad hedder de konti som bruges) -
Skal lige siges, at det er 10 år siden jeg forlod handelsskolen

Fra : H.S.

Dato : 28-10-03 11:49

> [...]
bruges) -
> Skal lige siges, at det er 10 år siden jeg forlod handelsskolen

Findes der ikke en bog/hjemmeside á lá 'bogføring for dummies' ?

Der viser, 'sådan bogfører du et salg' og 'sådan bogfører du et køb' ?

Fra : Leonard

Dato : 28-10-03 11:57

> [...]

>køber foder ? - Jeg ved indtægter - udgifter = overskud/underskud, og at jeg

Der er da ingen grund til at blande handelsskolen ind i det.
En kolonnebog med 3 kolonner: udgift, indtægt, saldo
Så har du kassebog og regnskab i samme bog og til nytår sætter du en
streg under saldoen, er den negativ gør du ingenting, er den positiv
opgiver du beløbet på din selvangivelse.

Alt det der med regnskabsteknik ved jeg ikke noget om.

Fra : H.S.

Dato : 28-10-03 13:23

> [...]
> streg under saldoen, er den negativ gør du ingenting, er den positiv
> opgiver du beløbet på din selvangivelse.

Er det nok ? Jeg har hørt folk der bruger timer på at få lavet deres
udvidede selvangivelse, og deres årsregnskab der skal indeholde en masse
forskellige opgørelser ?

Jeg går ud fra at din bogføringsmetode kun fungerer når man ikke har
momsregnskab indblandet ?

Fra : Leonard

Dato : 28-10-03 13:42

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote:

>Er det nok ?

Det har det været for mig.

>Jeg går ud fra at din bogføringsmetode kun fungerer når man ikke har
>momsregnskab indblandet ?

Næh, momsregnskabet holdes i en kolonnebog udleveret af T&S.
Sålænge det er hobby og der ikke kan trækkes noget fra, så er
skattevæsenet ret nemt at gøre tilfreds.

Fra : H.S.

Dato : 28-10-03 13:58

Fra : H.S.

Dato : 28-10-03 14:09

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> Det har det været for mig.

- - Må jeg spørge hvordan du fandt ud af at det var nok ? - Jeg vil jo
helst ikke lære det 'på den hårde måde'
Hvordan ser der materiale ud, som du leverer til Told og Skat (jeg går
ud fra det er én gang om året) ? - Er det bare de to stykker
papir ?

> Næh, momsregnskabet holdes i en kolonnebog udleveret af T&S.

-- Hvordan har du fået denne kolonnebog ? Har du bare ringet til dem, eller
kunne du rekvirere den via nettet ?

> Sålænge det er hobby og der ikke kan trækkes noget fra, så er
> skattevæsenet ret nemt at gøre tilfreds.

-- Min "virksomhed" kommer også til kun at være hobby, men en omsætning på
omkring 10.000 årligt, til at starte med.
- Hvad mener du med "der ikke trækkes noget fra" ? - Har du ingen indgående
moms = vare køb ?

Fra : Leonard

Dato : 28-10-03 14:33

> [...]

> Hvordan ser der materiale ud, som du leverer til Told og Skat (jeg går
>ud fra det er én gang om året) ? - Er det bare de to stykker

Jeg har ikke afleveret noget til T&S, der indberetter jeg bare moms og
afregner hvert kvartal.

Sammen med min selvangivelse har jeg afleveret en enkelt side med 2
kolonner, en til indtægter og en til udgifter og nederst en balance,
der viste et underskud.

>-- Hvordan har du fået denne kolonnebog ? Har du bare ringet til dem, eller
>kunne du rekvirere den via nettet ?

Den blev tilsendt at T&S sammen med de første papirer, da jeg blev
registreret i CVR.

>-- Min "virksomhed" kommer også til kun at være hobby, men en omsætning på
>omkring 10.000 årligt, til at starte med.

Sålænge den er under 50.000 er den ikke momspligtig.

> - Hvad mener du med "der ikke trækkes noget fra" ? - Har du ingen indgående
>moms = vare køb ?

Jo, men der er 2 forskellige steder at trække fra.
Moms er bare et spørgsmål om at du betaler for meget for varen og får
noget retur når du køber, mens du tager for meget for dine varer når
du sælger, for at betale noget af det ind.

Så er der skat, hvor du med en virksomhed kan opnå negativ skat eller
store fradrag osv. Det kræver store regnskaber og dyre revisorer.
For din lille hobbyvirksomhed gælder kun den uretfærdige regel at du
ikke kan trække underskud fra, men du skal betale skat af dit
overskud.

Fra : H.S.

Dato : 28-10-03 14:46

> [...]
>
> Sammen med min selvangivelse har jeg afleveret en enkelt side med 2
> kolonner, en til indtægter og en til udgifter og nederst en balance,

Pludselig ser jeg noget lysere på der dér med at lave regnskab

Indberetning af moms og afregning - hvordan foregår det ?
Hvordan fandt du ud af at det var nok at lave så simpelt et regnskab ?

En masse spørgsmål, jeg lover jeg er ved at være færdig

Ps. Har du fået en mail fra mig ?

Fra : Leonard

Dato : 28-10-03 16:51

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote:

>Indberetning af moms og afregning - hvordan foregår det ?

På T&S hjemmesiden, hvor der gives et nummer til at betale via din
netbank, online og nemt.

>Hvordan fandt du ud af at det var nok at lave så simpelt et regnskab ?

Jeg afleverede det og blev kaldt ind for noget andet, der ikke var som
det skulle være, og så fik vi lige en snak om hobbyvirksomhed.
Men der er jo 271 kommuner med hver deres skatteforvaltning, så du er
nok mere sikker hvis du går ned og spørger dem. Det sker der ikke
noget ved og det er gratis.

>Ps. Har du fået en mail fra mig ?

Næh, for jeg kan ikke finde login til den mailadresse, den er sikkert
også bare fyldt med vira og spam

Men har du ikke skrevet det hele her?

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 09:10

> På T&S hjemmesiden, hvor der gives et nummer til at betale via din
> netbank, online og nemt.

- - Følger der en vejledning med til det når man modtager sit moms nr. ?

> [...]
> Men der er jo 271 kommuner med hver deres skatteforvaltning, så du er
> nok mere sikker hvis du går ned og spørger dem. Det sker der ikke

- - Er det muligt at få lov til at se hvordan det ark, som du afleverede,
ser ud ? Evt bare uden dine personlige oplysninger ? Men gerne med nogle
eksempler på hvordan du har sat beløbene ind.
Så vil jeg da lige høre min lokale T&S for at høre om det er nok - det vil
jo da være unægtelig meget nemmere.

Fra : Leonard

Dato : 29-10-03 12:48

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote:

>- - Følger der en vejledning med til det når man modtager sit moms nr. ?

Det kan jeg ikke huske, men kig på:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137721&ov_id=200366
og evt. i andre vejledninger der.

Fra : Leonard

Dato : 29-10-03 13:10

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote:

>- - Er det muligt at få lov til at se hvordan det ark, som du afleverede,
>ser ud ?

firmanavn
mit navn

indkøbt xx,xx kr
solgt xx,xx kr

ialt xx,xx kr xx,xx kr

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 13:28

> firmanavn
> mit navn
>

> indkøbt xx,xx kr
> solgt xx,xx kr
>
> ialt xx,xx kr xx,xx kr

Det var dælme nemt. Fik du at vide at det var nok / eller hvordan spurgte du
?
Jeg er stødt på udtryk i forbindelse med bogføring der hedder noget lign.
"minimal bogføring for virksomheder uden formue, eller virksomheder af
ubetydelig størrelse" - er det sådan noget jeg er er inde på ?

Fra : Leonard

Dato : 29-10-03 13:57

> [...]

>"minimal bogføring for virksomheder uden formue, eller virksomheder af
>ubetydelig størrelse" - er det sådan noget jeg er er inde på ?

Jeg gjorde det bare, og så fik jeg bagefter at vide at det var nok.
Men spørg dem ad, de snakker jo dansk, har måske endda en email de
svarer på hvis du skriver til dem.

Alle de der indviklede fagudtryk fra handelsskolen kender jeg ikke,
jeg er matematisk/kemisk student

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 14:05

> Jeg gjorde det bare, og så fik jeg bagefter at vide at det var nok.
> Men spørg dem ad, de snakker jo dansk, har måske endda en email de
> svarer på hvis du skriver til dem.

Jeg har mailet til T&S regionen - så håber jeg på de kommer tilbage med et
posetivt svar.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-03 14:34

"H.S." wrote:

> 5) Ved så lille en omsætning som nævnt ovenfor - vil det da være tilrådeligt
> at få CVR nr. ? - Ville det være ulovligt at sælge vores ænder uden CVR nr.
> ? (uden at betale skat).

Hmmmm, hvad regler for husdyrdrift? Har du tænkt på dem?

Mon Erik G. Christensen lige kan komme med et lille tip om, hvor store
besætninger skal være før man skal godkendes til husdyrdrift?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Thom

Dato : 29-10-03 15:04

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmmm, hvad regler for husdyrdrift? Har du tænkt på dem?
>
> Mon Erik G. Christensen lige kan komme med et lille tip om, hvor store
> besætninger skal være før man skal godkendes til husdyrdrift?

Du har da vist en dårlig dag i dag?
Siden du sådan overfalder folk i de forskellige nyhedsgrupper.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-03 15:12

Thom wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Du har da vist en dårlig dag i dag?

Næh.

Jeg tænker bare lige lidt videre end skatteproblemstillinger. Ved salg
af ænder går og snakker noget fødevarekontrol og andre ting man altså
ikke lige tænker over som "hobbymand".

> Siden du sådan overfalder folk i de forskellige nyhedsgrupper.

Overfalder....... Er det dig eller mig som lægger mærke til andres
skriverier?

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 15:11

> [...]
>
> Mon Erik G. Christensen lige kan komme med et lille tip om, hvor store
> besætninger skal være før man skal godkendes til husdyrdrift?

Jeg har fået mail fra Fødevaredirektoratet, som siger der er ok at have så
lille en besætning, og de har ovenikøbet sendt mig en tilladelse til at
sælge levende dyr.

Så den side af sagen skulle være helt iorden.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-03 15:14

"H.S." wrote:

> [...]
> sælge levende dyr.
>
> Så den side af sagen skulle være helt iorden.

Ok. Det er dejligt at høre, at du har tænkt i andre baner end de
skattemæssige.

NB: Jeg kan ikke blive kunde hos dig, da jeg spiser Kalkun til jul.
Eller hvad nu svigermekanikken kan finde at servere i år.

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 15:24

> Ok. Det er dejligt at høre, at du har tænkt i andre baner end de
> skattemæssige.

- -

> NB: Jeg kan ikke blive kunde hos dig, da jeg spiser Kalkun til jul.
> Eller hvad nu svigermekanikken kan finde at servere i år.

- - I skal sgu da ha' AND ! )

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 29-10-03 15:31

"H.S." skrev:

> - - I skal sgu da ha' AND ! )

Giver du da et godt tilbud? :)

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 15:42

> Giver du da et godt tilbud? :)

Heh... mener prisen kommer til at hedde 50 kr /kiloet + momme

Garanteret Økologisk, du må endda komme og 'vælge selv' - vi slagter mens du
venter ! *G*
Det er berberi ænder - eller Moskus ænder som de også kaldes

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 15:43

> Heh... mener prisen kommer til at hedde 50 kr /kiloet + momme

Glemte lige.... vi vejer efter den er slagtet.

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 29-10-03 15:42

"H.S." skrev:

> Glemte lige.... vi vejer efter den er slagtet.

Og efter den er plukket? :)

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : H.S.

Dato : 29-10-03 15:46

> Og efter den er plukket? :)

Ja. - Jeg vil mene det er en yderst fair pris.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-10-03 15:52

"H.S." wrote:

> "Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en meddelelse

> Heh... mener prisen kommer til at hedde 50 kr /kiloet + momme

jaja, det kan godt være, at det er prisen.....men hvad jeg kan jeg få
det til?

Man er vel jyde.

nå, der skal jo ikke gå køb og salg i gruppen her (selvom det kunne være
sjovt), så jeg xfutter lige til dk.snak.snik

--
Med venlig hilsen Carsten Riis