Styring af andres computer online?
Fra : Lars-Bo

Dato : 27-10-03 14:04

Findes ser et sådanne program der kan styre andre computere online, så man
kan hjælpe andre med opsætning af deres comp? Altså få deres skrivebord frem
på min skærm med samme muligheder som hvis jeg sad ved den pågældende comp.?

Hilsen Lars-Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-03 14:21

"Lars-Bo" <lars-bo@kvalme.dk> skrev :

>Findes ser et sådanne program der kan styre andre computere online, så man
>kan hjælpe andre med opsætning af deres comp?

Nu ville det være rart, at vide, hvilke styresystemer det skal
bruges på.

XP Pro har det indbygget.

Ellers Vnc, freeware.
Net Op
Symatec pcAnywhere

De to sidste er købheprogrammer, men kan hentes i
trial-/demoversioner.

Spørgsmålet har ikke rigtig noget med browser at gøre, så da jeg
går ud fra, at det skal bruges på Windows, så fut:
news:dk.edb.system.ms-windows, hvor det hører hjemme og svar
herpå bringes.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Lars-Bo

Dato : 27-10-03 14:27

Ok. Tak for der konstruktive svar.

Fra : Naldo

Dato : 29-10-03 15:27

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in

> [...]
> går ud fra, at det skal bruges på Windows, så fut:
> news:dk.edb.system.ms-windows, hvor det hører hjemme og svar

HUH Kloge Knud GAB.

Fra : Lars-Bo

Dato : 27-10-03 14:33

Ok. Tak for konstruktivt svar.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-03 15:00

"Lars-Bo" <lars-bo@kvalme.dk> skrev :

>Ok. Tak for konstruktivt svar.

Hvorfor har du ændret futten?

Det er en dårlig ide ikke at få flyttet et spørgsmål over i den
rigtige gruppe, når det er åbentlyst forkert placeret.

Fut: news:dk.admin.netikette

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Britt Malka

Dato : 27-10-03 16:15

On Mon, 27 Oct 2003 14:04:11 +0100, "Lars-Bo" <lars-bo@kvalme.dk>
wrote:

>Findes ser et sådanne program der kan styre andre computere online, så man
>kan hjælpe andre med opsætning af deres comp?

Ja, VNC, som kan bruges både af dig med din Linux og af din familie
med deres Windows. Du kan sågar bruge det med din Palm, hvis det
skulle være nødvendigt.

(Derfor hører dette spørgsmål ikke hjemme i Windows gruppen, som
foreslået, men jeg har set det rejst i Netværksgruppen. Er det ikke
herligt dette paragrafrytteri?)

VNC findes i mange udgaver, men den bedste - efter min mening - er
Ultr@VNC, som du finder på http://ultravnc.sourceforge.net/

En af fordelen ved Ultra VNC er, at man kan overføre filer, og at der
er en chatboks, så man kan samtale med den, man hjælper undervejs uden
at skulle bruge notesblok eller andet.
--
Britt Malka
Gør din hjemmeside juleklar - www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html