Helgoland ved Bastrup
Fra : Allan Hansen

Dato : 27-10-03 12:21

http://www.dagbladetonline.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20031027/LN_ALLEROE
D/110270013/1000

Jeg troede egentligt at ruinen ved Bastrup havde noget med vikingetid at
gøre og at i denne tid kunne man sejje fra Øresund og til Bastrup.

Allan Hansen

Fra : Jan Birk

Dato : 27-10-03 15:16

> Jeg troede egentligt at ruinen ved Bastrup havde noget med vikingetid at
> gøre og at i denne tid kunne man sejje fra Øresund og til Bastrup.

Den lokal museumsmand gættede på noget i den retning, men nok mere på en
slags midtvejs ting mellem Roskilde og Helsingør (Skåne) hvor man kunne
kræve skat mm. T & S er mere udbredt idag.

TV lorry var på stedet og med under vandet hvor de filmede lystigt i det
klare vand )

Optagelserne skulle komme i aften kl. 19:30!

/Jan