Browser
stl_s 3840
arlet 2470
virus eller????
Fra : Diana Jensen

Dato : 27-10-03 11:27

Hej

jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. Jeg er slet ikke sikker
på at det er det rette forum jeg skriver i, men vælger at tage chancen
alligevel.

Vi har fået et problem med vores computer når vi surfer på nettet. Der
kommer en boks op på skærmen der siger noget i retningen af "Hey Dude, want
to see..." (kan ikke huske mere) der er samtidig en OK-knap. Hvis vi lukker
boksen ned ved at trykke på X. loader den en masse pornosider. Dette skete
bl.a. imens vi var inde og søge på kraks.dk. Er det os der har fået en virus
eller er det et problem på serveren/hjemmesiden vi søger på? Grunden til at
jeg spørger er, at vi har forsøgt at køre virus-scan flere gange på
computeren, men der findes ingen virus, vi har McAfee-virusscan online. Det
kan godt være at det er et langt ude spørgsmål og at der er et eller andet
indlysende svar på det, men vi ved bare ikke hvad det er der sker. Det er
yderst ubehageligt, da vi har 3 mindre børn som vi ikke ønsker ind på
sådanne sider.

Jeg håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe.

På forhånd tak.

vh/ Diana

Fra : Torben

Dato : 27-10-03 11:44

"Diana Jensen" <diana@moensterbryder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådanne sider.
>
> Jeg håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe.

Lyder som noget spyware, prøv at køre Ad-aware og se om det hjælper.
--
Mvh Torben

Fra : Leo.E

Dato : 27-10-03 18:31

"Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> wrote in message news:<3f9cf6e4$0$94872$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> andet
> er

> Lyder som noget spyware, prøv at køre Ad-aware og se om det hjælper.

Eller tag en onlinescanning her: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Og hent-spybot-spywareblaster, samt et antivirus program, de kan hentes
derinde.
Leo

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-10-03 14:41

Diana Jensen wrote:

> [...]
> ind på sådanne sider.
>
> Jeg håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe.

Det er SpyWare.
Få mere hjælp her: http://www.spywarefri.dk/

Jeg er selv meget glad for SpyBot :)

-