flydende ph-indikatorer
Fra : Vagn Frederiksen

Dato : 26-10-03 22:24

Er der nogen, der ved, hvor man kan få flydende ph-indikatorer, der virker
ved omslag f. eks fra blå til gul (bromtymolblåt). Jeg har bl.a. brug for en
bromkresolpurpur, der bliver ren gul ved pH < 5,2 og rød ved pH > 6,8.
Apoteket kunne klare opgaven i gamle dage, men ikke mere. Jeg er ikke
interesseret i akvariehandlernes målesæt, da de er alt for dyre og svære at
bestemme efter.(Sammenligning med en trykt farveskala dur ikke).

Håber på svar.

Vagnis

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-10-03 18:31

"Vagn Frederiksen" <nmp12160@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> ikke mere. Jeg er ikke interesseret i akvariehandlernes målesæt, da
> de er alt for dyre og svære at bestemme efter.(Sammenligning med en

Jeg ved at firmaet Søren Frederiksen i Ølgod sælger det - men om man som
privat kan handle der ved jeg til gengæld ikke. Men det skulle da være til
at finde ud af.
http://www.sflab.dk/

vh
Jan