On Sat, 25 Oct 2003 22:20:20 +0200, "B.C." <none@none.dk>
wrote:
>Hej,
>er der nogen der ved hvordan man bør tackle dette rent bogholderimæssigt :
>
>Vi har haft et finansieret salg på Kr. 10.000. Kunden modtager derfor en
>faktura på dette beløb.
>Vi har modtaget Kr. 9100,00 vedr. selve salget og 500,00 Kr. i
>arbejdsvederlag i.f.m. arbejde med låneansøgning. Da der er tale om et
>rentefrit lån til finansiering af købet afregnes vi fra finansieringsselskab
>til kurs 91 og altså kun med kr. 9100,00+arbejdsvederlag. Ialt Kr. 9600.
>Der "mangler" altså Kr. 400,00 i forhold til fakturabeløbet.
>
>Hvordan bogfører man dette ?
Hvis finansieringsselskabet mener at det skal dække renten,
så har de vil fratrukket det som rente?
Ellers må det vel være et honorar?
Er der beregnet moms af de 400?
/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in
Denmark, Norway, Sweden, Finland, Germany and Austria
http://berggreen.dk