Momsfradrag på benzin?
Fra : Team Momentum

Dato : 24-10-03 14:01

Hvis jeg har lånt en bil og fyldt den op med benzin som tak for lån, kan jeg
da trække momsen fra for benzinregningen?

Kenneth

Fra : Jørgen Rømming

Dato : 24-10-03 17:29

Som udgangspunkt nej.

Du kan heller ikke få skattemæssigt fradrag for benzinudgiften, da bilen
ikke indgår helt eller delvist i dit regnskab.

Du kan MÅSKE få fradrag for km-godtgørelse efter Ligningsrådets takster,
p.t. kr. 2,90 pr. km. Der er ikke momsfradrag. Du kan som udgangspunkt kun
få fradrag, hvis det er din egen bil, men jeg vil ikke udelukke, at
fradraget kan accepteres af den lokale skatteforvaltning. Benzinbilaget vil
du højst sandsynligt ikke få godkendt.

Momsfradrag for benzin på biler gives kun, hvis bilen er på gule plader og
de samlede omkostninger indgår helt eller delvist i virksomhedens regnskab.

Jørgen Rømming
Omega Support