Vedr. Selvejende institutioner
Fra : John Pallesen

Dato : 24-10-03 09:24

Davs

Er der nogen som ved hvor jeg kan få fat i mere materiale omkring selvejende
institutioner og i hvilken "gruppe" de ligger i, medhensyn til A/S, Aps og
osv.

Hilsen
Pallesen

Fra : Peter G C

Dato : 25-10-03 15:52

In news:3f98e181$0$69910$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
John Pallesen <pallesen@millium.dk> typed:

[klip]

> Er der nogen som ved hvor jeg kan få fat i mere materiale omkring
> selvejende institutioner

Du kan finde noget på biblioteket.

> og i hvilken "gruppe" de ligger i, medhensyn
> til A/S, Aps og osv.

En selvejende institution er en selvstændig, juridisk person hvor 'deltager'
ikke hæfter for gældsforpligtelser mv. - det svarer altså til et ApS eller
A/S.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-10-03 19:25

On Sat, 25 Oct 2003 16:51:35 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>En selvejende institution er en selvstændig, juridisk person hvor 'deltager'
>ikke hæfter for gældsforpligtelser mv. - det svarer altså til et ApS eller
>A/S.

Det er snarere som en fond. Der er nemlig ikke nogen ejere,
men kun en bestyrelse.
Ved et A/S, ApS er aktionærer/anpartshavere ejere og skal
have udbetalt eventuelt overskud ved nedlæggelse af
virksomheden.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Peter G C

Dato : 26-10-03 21:00

In news:c84opvofi8ospkqt834ohvu6ilosc058l4@4ax.com,
Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> typed:

[klip]

> Det er snarere som en fond. Der er nemlig ikke nogen ejere,
> men kun en bestyrelse.

Enig.

/Peter