Skærme
Fijala 3554
Ny TFT
Fra : Hansa

Dato : 25-10-03 10:43

Jeg har tænkt mig at investere i en ny skærm og har i den forbindelse tænkt
mig at købe en TFT skærm. Hvilke forbedringer kan jeg regne med over en
CRT-skærm?

Skærmen jeg har kig på har DVI interface. Det samme gælder for mit
grafikkort. Vil jeg vinde noget synderligt ved at bruge dette interface frem
for standard VGA? Hvad med kablerne? Følger de med skærmen eller skal jeg
købe dem seperat?

Jeg har tænkt på at købe en Acer AL1721 - 17" til 3400 kr. på EDB-priser.
Hvad siger i til skærmen? Er der et bedre forslag i samme prisklasse? Jeg
kan også se at jeg kan købe same model bare med et ekstra "m" i modelnavnet,
men ellers til samme pris. Hvad er forskellen mellem m-modellen og den uden
m?

På forhånd tak.

Fra : Hans

Dato : 25-10-03 12:41

"Hansa" <gd@hans.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
modelnavnet,
> men ellers til samme pris. Hvad er forskellen mellem m-modellen og den

M modellen har indbyggede højttalere.

/ Hans

Fra : ehj

Dato : 25-10-03 19:24

> [...]
modelnavnet,
> men ellers til samme pris. Hvad er forskellen mellem m-modellen og den

Du kan sidde længere tid foran skærmen uden at blive træt i øjnene ;)
Udemærket valg. Du kan søge på www.google.com på skærmens navn+review. Der
kan du finde mere info. Storebror AL732 er dog bedre til spil pga hurtighed.
Synes dog at bogstaverne bliver lidt små på en 17" TFT. Til kr 3.500,- kan
du få en Medion 18.1" i Telebutikken. Medion...puha-bvadr, siger mange. Men
denne indeholder det bedste 18.1" panel som man kan få. Dog har den kun VGA
indgang. Men man kan spille CS på den, uden at slør ødelægger spillet.

mvh E

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-10-03 21:39

ehj (kurtravnsfanklubikkemerespamtak@hotmail.com) skrev følgende:

> [...]
> 18.1" panel som man kan få. Dog har den kun VGA indgang. Men man kan
> spille CS på den, uden at slør ødelægger spillet.

Må man spørge hvilket panel der er tale om?

- Martin

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 25-10-03 22:02

Ifølge board'et på prad.de har Medion 7218 IPS panel.
Mvh.
Christian

Fra : Daniel.OcCcentral.dk

Dato : 20-11-03 13:54

"Hejsa gutter..
Er ny her på forummet som bear with med

Sidder og skal til at sælge min Dell P1130skærm og han vil bytte med en
Medion 18.1 TFT plus lidt cash som i henviser til med det gode panel..
Men der er ikke ligefrem tonsvis at review på netop denne skærm, og jeg
ville høre om i kender noget til den? Kan den klare alle spil
respektabelt? Er ikke den store gamer men vil stadig gerne have
muligheden for det.. Spiller reelt kun Desert Combat.
Men kan i anbefale dette som en fair bytte handel?

Med venlig hilsen
Daniel Andrew Lowe

http://www.kandu.dk/