Tabt forbindelsen til keyboard
Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 26-10-03 13:23

Efter en lidt uheldigt valgt nedlukning af en systemproces i Windows
2000 kom jeg i den ulykkelige situation at jeg ikke siden har kunnet
få tastaturet til at virke på min bærbare (Toshiba Satellite).

Jeg kan tilslutte et eksternt tastatur via en ps/2-port som virker
helt uden problemer, og musepinden på selve maskinen virker så også
(pilen "slæber" dog lidt). Hvis jeg derimod ikke tilslutter eksternt
tastatur, så virker hverken internt tastatur eller pil (cursoren
flyver vildt omkring i stedet). Selvtesten af maskinen er usædvanlig
lang (2-3 minutter) før operativsystemet endeligt indlæses.

Jeg har reddet en backup af mine data, men jeg er ikke sikker på om
maskinen som sådan står til at redde. En forespørgsel hos en reparatør
rejste teorien om et sammenbrændt bios chipset som det nok ikke ville
kunne betale sig at prøve at reparere.

Det som undrer mig er bare, at maskinen så i det hele taget kan starte
og med det eksterne tastatur faktisk fungerer. Desuden min klare
oplevelse af selv at have forårsaget problemet da jeg kom til at lukke
en forkert systemproces ned.

Geninstallering af operativsystemet med fuld disk formatering og
opdatering af bios har desværre ikke haft effekt.

Er der nogen som har et bud på hvad der er galt og om det muligvis kan
repareres billigt? (pga maskinens alder skal der ikke kyles for mange
penge efter den)

FUT dk.edb.hardware

Lars Erik Bryld

Fra : Peter

Dato : 26-10-03 15:39

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som har et bud på hvad der er galt og om det muligvis kan
> repareres billigt? (pga maskinens alder skal der ikke kyles for mange

Det skulle vel ikke være noget så simpelt, som en taste der hænger?

Peter

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 28-10-03 19:34

Scripsit Peter:

> Det skulle vel ikke være noget så simpelt, som en taste der hænger?

Det tror jeg ikke - i så fald ville jeg tro at computeren ville give
sig til at seriebippe sådan som den gør hvis jeg holder en tast på det
eksterne tastatur nede under opstart.

Lars Erik Bryld

Fra : dsl106341

Dato : 26-10-03 17:04

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> wrote in message
> Efter en lidt uheldigt valgt nedlukning af en systemproces i Windows
> 2000 kom jeg i den ulykkelige situation at jeg ikke siden har kunnet
> få tastaturet til at virke på min bærbare (Toshiba Satellite).

Har du en gyldig email add. ?

MVH.

Fra : Gerhart

Dato : 27-10-03 10:50

Format skidtet !!!

Så er den da nok i vinkel !!

^^
G!

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 28-10-03 19:36

Scripsit Gerhart:

> Format skidtet !!!
>
> Så er den da nok i vinkel !!

Det var da også det første jeg prøvede, og det kom der ikke noget
vinkel ud af, desværre.

Lars Erik Bryld

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 28-10-03 19:34

Scripsit dsl106341:

> Har du en gyldig email add. ?

Javist, hvis man udskifter invalid med dk

Lars Erik Bryld