DIR --> HTML
Fra : Morten Fjendbo

Dato : 23-10-03 21:55

Jeg har nogle mapper og filer jeg gerne vil have lagt ud som et index på en
hp (ikke selve filerne). jeg har leget lige med dir >> navn.html
Men kunne godt tænke mig at man kan browse mapperne som de ligger på
serveren.
Hvis det hele kan køre fra en bat fil ville det være najs.. men ikke en
nødvendighed
Programmet/Kommandoen kommer til at køre fra en Win maskine

Håber jeg har gjort mig forståelig, og i har nogle idéer?

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: (REMOVE) i adresse ved svar til mail

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-10-03 11:52

Morten Fjendbo wrote:
> Jeg har nogle mapper og filer jeg gerne vil have lagt ud som et index på en
> hp (ikke selve filerne).

Altså: du vil have en filliste som er synlig til at være index-fil? - i
stil med <http://www.hum.au.dk/humraad/Gamle_referater-1999-2000/>?

Det kan løses med opsætning på serveren (at man får den til at give lov
til at vise fillisten, det er normalt blokeret af sikkerhedshensyn)

Det kan også gøres ved at få et script til at læse hvilke filer der
ligger i mappen, sådan noget ved jeg kun hvordan man laver med php, men
det må være muligt med asp også. Begge dele har egen gruppe som du vil
skulle spørge i hvis du vil vide mere i den retning
(d.e.i.w.serverside.php / ...serverside.asp)

jeg har leget lige med dir >> navn.html
> Men kunne godt tænke mig at man kan browse mapperne som de ligger på
> serveren.

Det forstod jeg slet ikke

mvh

Jesper Brunholm