Kazaa Lite K++
Fra : A.I.

Dato : 23-10-03 21:17

Hejsa

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg logger på en anonym server igennem
kazaa, så jeg undgår andre kan se min IP når jeg downloader eller uploader ?

Jeg bruger Kazaa Lite K++ 2.4.2

På forhånd tak
Andreas

Fra : Mikkel Clausen

Dato : 24-10-03 13:42

"A.I." <anden@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> kazaa, så jeg undgår andre kan se min IP når jeg downloader eller uploader

Jeg er aldrig blevet bedt om navn og adresse når jeg har købt software og
musik.

Du stiller spørgsmål om Kazaa i en sikkerhedsgruppe - Kazaa er en af de
største spredere af virus og spyware.

Men prøv at spørge på www.antipiratgruppen.dk

/MC

Fra : A.I.

Dato : 25-10-03 08:57

> Du stiller spørgsmål om Kazaa i en sikkerhedsgruppe - Kazaa er en af de
> største spredere af virus og spyware.
>
> Men prøv at spørge på www.antipiratgruppen.dk

......du er rimelig skarp til at forstå et indlæg !....og hvorfor er det lige
jeg skal søge svar hos på dit link, der finder jeg jo nok ikke noget svar,
vel!....måske du ikke har fattet at man faktisk godt kan bruge kazaa til
lovlige ting, som f.eks at udveksle lovlig lyd, filmoptagelser, dokumenter,
billeder
mm.
.....og kan du ikke bidrage med et seriøst svar til mit spørgsmål, så
hold dine opkast for dig selv, og lad vær med at spille netbetjent !!!

/A

Fra : Dennis Enøe

Dato : 25-10-03 09:32

"A.I." <anden@no.mail> wrote in message

> [...]
> vel!....måske du ikke har fattet at man faktisk godt kan bruge kazaa til
> lovlige ting, som f.eks at udveksle lovlig lyd, filmoptagelser,

ikke iflg ovenstående link, men de er nu heller ikke for kvikke der inde,
jeg
fatter ikke alt det de slipper afsted med de er sku mere kriminelle end
mange
af dem de er efter

> ....og kan du ikke bidrage med et seriøst svar til mit spørgsmål, så
> hold dine opkast for dig selv, og lad vær med at spille netbetjent !!!

må jeg anbefale google? jeg kan ikke selv nogle links, men jeg ved at google
kan finde den slags for dig

Dennis

---

Fra : A.I.

Dato : 25-10-03 09:39

> må jeg anbefale google? jeg kan ikke selv nogle links, men jeg ved at
google
> kan finde den slags for dig

Hej Dennis

tak for dit bidrag, og gæt hvad, google vores ven har løst problemet
http://www.proxyblind.org/free.shtml

go' weekend
/Andreas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-10-03 10:51

A.I. wrote:

> tak for dit bidrag, og gæt hvad, google vores ven har løst problemet
> http://www.proxyblind.org/free.shtml

Hvis du ikke har tænkt dig at bruge Kazaa Lite til at overføre ulovlige
filer, er det vel ikke så nødvendigt at skjule din ip-adresse, når du
bruger programmet. Og lad være med at sætte alt for megen lid til
ovenstående løsning. I bedste fald virker det ikke, i værste fald er det
de forkerte mennesker, der kan se din ip-adresse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : A.I.

Dato : 25-10-03 14:55

> [...]
> ovenstående løsning. I bedste fald virker det ikke, i værste fald er det
> de forkerte mennesker, der kan se din ip-adresse.

hehe, der fik du mig !!!....men grunden skyldes ganske enkelt at det er for
nemt via kazaa at finde aktive IP'er som der kan scannes løs på, i håb om at
komme ind i folks privatliv......og jeg har ikke lyst til at min computer
skal stå åben for en med de lyster !!!
.....jeg må tilstå at jeg som du pisimistisk antyder ville få problemer med
det....hvilket jeg har

/A

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-10-03 15:21

A.I. wrote:

> hehe, der fik du mig !!!....men grunden skyldes ganske enkelt at det er for
> nemt via kazaa at finde aktive IP'er som der kan scannes løs på, i håb om at
> komme ind i folks privatliv.

Der er vist andre programmer, der i første omgang kan skjule ip'en. Men
"uvedkommende" kan altid finde den med diverse værktøjer, eller
allersenest, når der up- eller downloades. Den slags sker ved direkte
kontakt mellem de to computere, og så er det ingen sag at finde
ip-nummeret. Når jeg skriver, at en proxy ikke er løsningen, er det
fordi, at ingen frivilligt har lyst til at agere mellemled til
overførslen af store filer på grund af den krævede båndbredde. Og er der
alligevel nogle, som lægger ryg til den slags, er det ikke utænkeligt,
at det er APG eller lignende, der leger lokkefælde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-10-03 17:10

In article <Lgvmb.12453$jf4.736367@news000.worldonline.dk>, A.I. wrote:
> hehe, der fik du mig !!!....men grunden skyldes ganske enkelt at det er for
> nemt via kazaa at finde aktive IP'er som der kan scannes løs på, i håb om at

Er den ikke 62.79.31.207?

> komme ind i folks privatliv......og jeg har ikke lyst til at min computer
> skal stå åben for en med de lyster !!!

Det ændre ikke ved åbenheden med din maskine.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-10-03 19:42

> [...]
> på, i håb om at komme ind i folks privatliv......og jeg har ikke lyst
> til at min computer skal stå åben for en med de lyster !!!

Så luk den dog!

vh
-j

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-10-03 10:50

"A.I." wrote:

> [...]
> komme ind i folks privatliv......og jeg har ikke lyst til at min computer

Dit ipnummer er ikke hemmeligt, det står i headeren til indlægget
her. Hver gang du bruger nettet, præsenterer du dit ipnummer til
den du modtager data fra. Kigger du fx. på linket i min signatur,
så kan jeg i min servers logfiler se at dit ipnummer har bedt om
at få vist siden. Det er urealistisk at tro at du kan holde dit
ipnummer skjult i længden.

Vejen frem er at have styr på hvilken trafik der går til og fra
dit ipnummer. Din header indikerer at du er kunde hos Tiscali og
siden du overhovedet overvejer kazaa, vælger jeg at tro at du er
adsl kunde og ikke modembruger. Mig bekendt leveres Tiscali adsl
med en router der kan lave NAT. Med NAT kan du styre hvilke porte
der er åbne "udefra og ind" på dit lokalnet. Selv har jeg åbnet
for et par porte så folk kan få fat i min web- og ftpserver, men
hvis du ikke driver noget i den stil, så er det bare at lukke for
hele rækken af porte. Alle forespørgsler udefra vil herefter blive
blokeret af din router. Du kan sågar fortælle din router at den
ikke må besvare ping forespørgsler hvis du ønsker det.

Step to er at få styr på hvilke programmer du har på dit system og
hvordan de opfører sig. Når fx. du browser ind på min webside, så
tillader din router (fordi du selv har skabt kontakten til mit
ipnummer) at mit ipnummer får lov til at sende datapakker retur
til maskinen på dit lokalnet i en begrænset periode. Hvis ikke det
var sådan kunne du ikke se min webside, da du ikke kunne downloade
den html fil den består af. Jeg har altså i princippet mulighed
for at sende dig små skumle programstumper sammen med eller i
stedet for den html side du forventer at modtage når du surfer ind
forbi linket i min signatur. Det afgørende for din sikkerhed er
hvordan de browser behandler de data den modtager og at den nægter
at eksekvere de programstumper der ikke ligner html. Helt konkret
kan du starte med at beslutte om din browser skal understøtte java
og javascript.

Siden programmer på din maskine kan etablere kontakt til maskiner
på nettet og på den måde åbne en kanal gennem din routers NAT, er
det også vigtigt at have styr på hvilke programmer der rent
faktisk kører. I min windows2000 har jeg mulighed for under
Control Panel, Administrative Tools, Services at se hvilke
processer min maskine kører. Windows har default startet en del
processer jeg ikke har brug for, så dem lukker jeg ned. Bevæbnet
med www.google.com bør du hurtigt kunne finde ud af hvad de
forskellige processer laver, så du kan afgøre om det er noget for
dig.

Endelig er du naturligvis kritisk med hvilke programmer du starter
på din computer. Software hentet fra "tvivlsomme" steder kunne du
naturligvis ikke drømme om at starte, du henter kun software fra
udviklernes officielle hjemmesider. Software fundet på p2p
netværk, folks private hjemmesider, underlige rumænske servere
eller det din bedste ven lige har mailet dig bliver ikke
installeret hos dig. Siden du nu ikke engang ønsker at modtage
software fra din kammerat, som ellers lover dig den er sikker nok,
kan du passende sætte et filter på din email som blokerer for alle
mails der har vedhæftninger der kan eksekveres, det bør samtidig
nakke alle de der Swen mails der suser rundt for tiden.

Spørgsmålet er ikke hvordan du undgår at vise dit ipnummer med
kazaa, spørgsmålet er om du overhovedet ønsker at starte et
program som kazaa?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Christian Andersen

Dato : 28-10-03 11:03

Thomas Strandtoft wrote:

<snip>

Eller også bare: http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : A.I.

Dato : 29-10-03 21:55

Spørgsmålet er ikke hvordan du undgår at vise dit ipnummer med
kazaa, spørgsmålet er om du overhovedet ønsker at starte et
program som kazaa?

Hejsa Thomas.

....og mange tak for dit fine lange svar (selvom jeg nu vidste det meste af
det du skrev), men en ting havde du meget ret i, og det er hvorhvidt man bør
ha et program som kazaa på sin computer!...og jeg må være nået til at mit
behov nok ikke er så stor som jeg ville gøre det til, så jeg har valg at
slette det igen.

Ha det godt...
Andreas

Fra : Anders S..

Dato : 28-10-03 09:32

> [...]
> vel!....måske du ikke har fattet at man faktisk godt kan bruge kazaa til
> lovlige ting, som f.eks at udveksle lovlig lyd, filmoptagelser,

Så Syntes jeg du skal sætte en FTP server op! Du får en meget bedre
hastighed og kan selv styre hvem der kommer ind.

MVH
Anders S.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-10-03 10:47

A.I. wrote:
> Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg logger på en anonym server igennem
> kazaa, så jeg undgår andre kan se min IP når jeg downloader eller uploader ?

Det kan du ikke .. da det er peer2peer vil personen du henter fra,
eller sender til, altid kunne se din IP-addresse ...

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : A.I.

Dato : 29-10-03 21:50

> Det kan du ikke .. da det er peer2peer vil personen du henter fra,
> eller sender til, altid kunne se din IP-addresse ...

hmm, det kan man altså godt.....blot ved at lade al trafik gå igennem en
fremmed proxyserver!

/Andreas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-10-03 00:10

A.I. wrote:

> hmm, det kan man altså godt.....blot ved at lade al trafik gå igennem en
> fremmed proxyserver!

Hvis du endelig finder en, der vil tillade dig at bruge hans båndbredde
til at hente store filer, så er det ikke sikkert, du er interesseret i
at bruge lige netop hans proxy (det kunne for eksempel være APG, der
stod bag tjenesten).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 30-10-03 08:27

A.I. <anden@no.mail> wrote:

> hmm, det kan man altså godt.....blot ved at lade al trafik gå igennem en
> fremmed proxyserver!

Du kan være heldig at vedkommende ikke logger trafik, der kører igennem
hans proxy, men er der ingen garantier for.

Allan Joergensen

"I don't care what you did on who."