Hvad er fejlen på nyt A7N8X-X ?
Fra : Mogens

Dato : 23-10-03 11:05

Hjælp

Jeg skulle lige samle en PC for en bekendt, men jeg kan simpelt hen ikke få
den til at starte op.
Det er et Asus A7N8x-x bundkort med en Athlon XP 2600 plus de sædvanlige
dele.

Når PC'en startes op (via power knappen på bundkortet) står den bare og
bipper fra nu af og til dommedag. (Ikke disse hersens POST bib) Skærmen er
også totalt sort.
Jeg har prøvet at pille alt af (RAM,Drev, kort), men reaktionen er altid den
samme.

Hvad er mon problemet

Mogens

Fra : Duelund

Dato : 25-10-03 09:27

">
> Når PC'en startes op (via power knappen på bundkortet) står den bare og
> bipper fra nu af og til dommedag. (Ikke disse hersens POST bib) Skærmen er
> også totalt sort.

* Har du kontrolleret jumpere? Jeg fik denne fejl, da via jumper forsøgte at
køre 200mhz. på bussen.
* Hvis rammene ikke er trykket helt i sokkelen kan det give denne fejl.

mvh.

Tomas
-også A7N8X-X

Fra : Mogens

Dato : 27-10-03 09:21

Hej Tomas

Tak for svaret.
Jeg har i mellemtiden fundet ud af at det er DDR-Rammen der ikke spiller
sammen med A7N8X-X. Utroligt, men det står på forhandlerens hjemmeside.
Så der er ny RAM på vej som forhåbentlig løser problemet.

Mogens

PS. havde posted denne info i sidste uge, men den har åbentbart ikke fundet
vej til usenet.

Fra : Lars H.

Dato : 27-10-03 14:43

On Mon, 27 Oct 2003 09:20:45 +0100, "Mogens" <Fister@loegsovs.dk>
wrote:

>Jeg har i mellemtiden fundet ud af at det er DDR-Rammen der ikke spiller
>sammen med A7N8X-X. Utroligt, men det står på forhandlerens hjemmeside.
>Så der er ny RAM på vej som forhåbentlig løser problemet.

Hvilke RAM var der tale om?

--
Wonder why?

Fra : Mogens

Dato : 28-10-03 08:41

"Lars H." <user@computer.dk> wrote in message

> Hvilke RAM var der tale om?
>
> --
> Wonder why?

Dette er sakset fra shg.dk's hjemmeside
Bemærk sidste linie

PRODUCENT: V-Data/IQ Memory
MODEL:
INFO: 256 MB DDR, DDR3200, 7.5 ns. CL 2.5, 184 pins, 2.5 Volt

YDERLIGERE INFO:
STØRRELSE: 256 MB
PINS: 184 pins
CLOCKING: DDR3200 (også kaldet DDR400)
NANO SEKUNDER: 7.5
CAS LATENCY: 2.5
SPÆNDING: 2.5 V
BAGUDKOMPATIBEL: Ja, til DDR2700, DDR2100 og DDR1600
ECC: Nej
CHIPS: Benytter A-Data eller V-Data kredse
STANDARD: 3. Parts

SPECIELT:

OBS! Vi har erfaret, at denne V-Data ramblok kan ikke køre i Asus A7N8X, da
bundkortet ikke vil starte med rammene