Mår på loftet.....
Fra : Tus

Dato : 22-10-03 19:18

er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at fordrive eller fange en mår på
mit loft?
jeg har hørt at man skal stille et eller andet derop som lugter, men hvad?

hilsen
Tus

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 22-10-03 21:53

"Tus" skrev i en meddelelse
> [...]

> mit loft?
> jeg har hørt at man skal stille et eller andet derop som lugter, men hvad?

****************
Hjortetaksolie. Købes i Matas og hældes over i en åben skål.

Lugter som bare ...... men det virker

/Jens S., Esbjerg

Fra : Snavox

Dato : 23-10-03 14:36

Hej

> Hjortetaksolie. Købes i Matas og hældes over i en åben skål.
>
> Lugter som bare ...... men det virker

Hjælper det også mod andre ubudne gæster fra dyreriget som f.eks.
halsbåndsmus eller rotter?

Venlig hilsen Poul

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 23-10-03 20:37

"Snavox" skrev om Hjortetaksolie.
> Hjælper det også mod andre ubudne gæster fra dyreriget som f.eks.
> halsbåndsmus eller rotter?
>
> Venlig hilsen Poul
******
Hmm. Det ved jeg ikke, men gør evt. forsøget. Olien koster vist ca. 40-50
kr. En lille flaske er nok.

Jeg havde en mår der rumsterede og kradsede i isoleringen på loftet. Dagen
efter hjortetaksolien kom op var den væk.

Efter ca. 2 år kom den (eller en anden) igen, og historien gentog sig

/jens s., esbjerg

Fra : Stine Frandsen

Dato : 24-10-03 14:28

Hej.
3-dobbelt salmiakspiritus i en skål virker også.
Samt høj musik om natten - måske bare ikke så behageligt for dem der skal
sove :))

Stine

Fra : Jørn Vind

Dato : 26-10-03 12:41

Fordrivelse af husmår:

Jeg mener at vide at en husmår afskyr lys og lyd. Så derfor, kunne man sætte
en sensor op på loftet -den som bruges til at tænde lys med i vores
indkørsel - som kunne være tilsluttet en projektør og en radio, som så
tænder når den registrerer bevægelse (mårens bevægelse), På denne måde kunne
man jage denne bort.

Man kunne selvfølgelig også forsøge at afspærre mårens vej til loftet, her
er nyfalden sne en god måde til at registrere hvor måren kommer ind.

Fælde: Jeg mener at vide at man kan leje en fælde hos Falck. Mår kan godt
lide æg og smådyr - f.eks. mus. Så kommer man et æg i en fælde og evt. en
mus, så er dette god madding.

Men hav tålmodighed - meget tålmodighed. Selvom du finder mårens vandresti,
så er en mår et meget mistænksomt dyr, og går ikke på det første det bedst.

Held og lykke.

Mvh

jørn vind