Bios indstillinger for ECS kort
Fra : Fred

Dato : 22-10-03 11:39

Hej Alle

Jeg har et ECS socket A kort der kører meget ustabilt med mit Linux Mandrake
9.1 styresystem. Der sidder en AMD Barton 2500+ der kører med 1833MHz når
CPU frekvensen sættes til 166MHz. Desværre rebooter eller fryser maskinen
lidt efter at linux er startet op. Jeg har én stang 256 MB DDR 2700 ram i
som jeg også kører med 166MHz i BIOS'en. CPU Jumperen på bundkortet sidder
på "CPU Self Detect", men kan det hjæpe, at flytte den til 11x "Multi Clock
frekvens" som jeg ved, at min AMD Barton CPU kører med. Er der nogen der
ved, hvad jeg skal generelt skal sætte værdierne i BIOS'en til for, at få en
stabil maskine. Eventuelt noget om hvordan jeg skal arbejde mig frem for at
løse problemet.

Frederik

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-10-03 12:44

On Wed, 22 Oct 2003 12:39:18 +0200, "Fred" <hottelihot@hotnot.hot>
wrote:

> [...]
>stabil maskine. Eventuelt noget om hvordan jeg skal arbejde mig frem for at

Har du prøvet om det køre stabilt i windows? I øvrigt er
dk.edb.system.unix.hardware nok mere egnet hvis du vil have linux
specifikke komentare.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til