Abit KR7A-RAID diskette mangles
Fra : Aagaard

Dato : 21-10-03 22:05

Hjælp!
Jeg mangler en diskette med driver til RAID controlleren HPT370/372, så jeg
kan installere Win2k eller XP.
Hvis du kan hjælpe med det, så send den venligst disketten, pakket som zip
eller rar til:
internet a.t monitor d.o.t dk
På forhånd tak.
(Købte kortet brugt, og diskette fulgte ikke med , øv).

--
Aagaard

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 21-10-03 23:07

http://www.highpoint-tech.com/drivers.htm

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Aagaard

Dato : 21-10-03 23:26

"Henrik Nielsen" <nospam@invalid.dk> skrev:
> jeg
>
> http://www.highpoint-tech.com/drivers.htm

"The BIOS updates posted on this site are only suitable for use with PCI
card Host Adapters, not motherboard""

.... desværre.

__
Aagaard

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-10-03 00:08

> "The BIOS updates posted on this site are only suitable for use with PCI
> card Host Adapters, not motherboard""

ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae//hpt201019.exe
Beklager.. -Jeg har ikke selv kortet/driverne mere

Hvis ikke den virker kan du måskefinde nogle "guldkorn" på
http://jgc.homeip.net/news.php?newsid=136

eller

Jeg mener bestemt at fik:
ftp://147.46.236.164/yo/com1/e/Mainboard%20Drivers/Hightpoint/HPT2.0.0925.zip
Til at virke på et tidspunkt, inden hpt201019 kom
Men det afhænger vist også af din bios.

Fra : Aagaard

Dato : 22-10-03 08:14

> [...]
> Henrik Nielsen
> Config@configdata.dk
> --*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--

Tusind tak for al din hjælp, nu vil det vise sig om det virker!

--
Aagaard

Fra : Jens Gregersen

Dato : 22-10-03 11:35

> Jeg mangler en diskette med driver til RAID controlleren HPT370/372,
> så jeg kan installere Win2k eller XP.

XP finder automatisk min HPT370 på mit KT7A-raid, så der er en diskette
unødvendig.

Desuden skal det lige siges at jeg ikke har kunnet finde nogen raid-bios,
der er nyere end et par år gammel. Jeg ved ikke om der er andre, der har
kunnet det, men bios'er til 370'eren er så vidt jeg kan se kun til
PCI-modellen.

--
Jens Gregersen
9670 Løgstør

Fra : Leony

Dato : 22-10-03 13:26

"Jens Gregersen" <jgFLODHEST@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> XP finder automatisk min HPT370 på mit KT7A-raid, så der er en
> diskette unødvendig.

Det ser ikke ud til at Aagaard har et OS installeret endnu

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Gregersen

Dato : 22-10-03 14:16

> Det ser ikke ud til at Aagaard har et OS installeret endnu

Nej og?! Måske jeg ikke udtryke mig klart nok: Under installationen af XP
Pro findes min hpt370 automatisk. Men på w2k skal disketten dog bruges.

Fra : Aagaard

Dato : 22-10-03 21:33

> Nej og?! Måske jeg ikke udtryke mig klart nok: Under installationen af XP
> Pro findes min hpt370 automatisk. Men på w2k skal disketten dog bruges.

> [...]
Hej. Jeg har installeret w2k advanced server med en driver, som jeg fik via
hjælpen fra Henrik Nielsen, og det virker fint i RAID 0+1. Hastigheden er
helt i top, og cpu load er minimal.

Nu skal RAID 0 og RAID 1 testes.

XP var kun et alternativ - hvis w2k ikke ville virke.

--
Aagaard

Fra : Jens Gregersen

Dato : 22-10-03 22:03

> Hej. Jeg har installeret w2k advanced server med en driver, som jeg
> fik via hjælpen fra Henrik Nielsen, og det virker fint i RAID 0+1.
> Hastigheden er helt i top, og cpu load er minimal.

Det lyder da fint. Henrik Nielsen har været så flink også at sende filerne
til mig, så det takker jeg da for!

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 22-10-03 23:26

> Det lyder da fint. Henrik Nielsen har været så flink også at sende filerne
> til mig, så det takker jeg da for!

Tænk det har jeg slet ikke opdaget!

-Tror du ikke det er Henrik Dissing der har sendt dem?
Det lyder til at han har mere check på det bundkort end
jeg, og selv har eet i brug.

Fra : Jens Gregersen

Dato : 22-10-03 23:46

> Tænk det har jeg slet ikke opdaget!
>
> -Tror du ikke det er Henrik Dissing der har sendt dem?
> Det lyder til at han har mere check på det bundkort end
> jeg, og selv har eet i brug.

NEJ! Det er dig

Henrik Dissing er da den skyldige, men jeg tog bare lige den første bedste
Henrik jeg lige fandt i tråden... Undskyld hvis det har taget hårdt på jer
begge psykisk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-10-03 00:23

> Undskyld hvis det har taget hårdt på jer
> begge psykisk

Jeg tror bestemt at vi begge behøver omfattende
terapi... Mindst et par måneder på luksushotel på
en tropisk ø ... Vi sender regningen når vi kommer hjem.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 25-10-03 11:10

On Thu, 23 Oct 2003 00:45:36 +0200, Jens Gregersen wrote:

>Henrik Dissing er da den skyldige, men jeg tog bare lige den første bedste
>Henrik jeg lige fandt i tråden... Undskyld hvis det har taget hårdt på jer
>begge psykisk

Jeg er endnu ikke i stand til at tage føde til mig, men så længe jeg har
mine piller, går det nok.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Leony

Dato : 23-10-03 14:33

> Nej og?!

Nej, men måske.

> Måske jeg ikke udtryke mig klart nok: Under installationen
> af XP Pro findes min hpt370 automatisk. Men på w2k skal disketten dog
> bruges.

Du udtrykte dig ikke klart nok til, at jeg kunne forstå det.
Husk på at det er meget få der er i stand til at læse tanker.

Jeg undskylder mange gange dette indlæg og mit tidligere indlæg.

Fra : Jens Gregersen

Dato : 23-10-03 22:07

> Du udtrykte dig ikke klart nok til, at jeg kunne forstå det.

Nogen gange er man nok lidt for hurtig til at komme med sine guldkorn :)

> Husk på at det er meget få der er i stand til at læse tanker.

Ja det er jeg klar over...

> Jeg undskylder mange gange dette indlæg og mit tidligere indlæg.

Mon ikke vi allesammen overlever

Fra : Henrik Dissing

Dato : 22-10-03 18:51

On Wed, 22 Oct 2003 12:35:13 +0200, Jens Gregersen wrote:

>XP finder automatisk min HPT370 på mit KT7A-raid, så der er en diskette
>unødvendig.

Ja, men det er ikke det samme som at controlleren virker optimalt, for hvis
ikke BIOS og driver passer sammen, er der stor sandsynlighed for at RAID
kører med ca. halv hastighed og kraftigt forøget CPU-belastning. Om det også
gælder ikke-RAID konfigurationer, ved jeg ikke.

Da jeg en kort overgang havde Windows XP installeret, opdagede jeg at mit
RAID-0 array kørte som beskrevet ovenfor. Problemet var at den nyeste BIOS
opdatering fra Abit indeholdt en HighPoint BIOS som var meget ældre end den
ældste tilgængelige HighPoint driver til XP.

En venlig person skaffede mig en "uautoriseret" KT7 BIOS, version A9, som
indeholdt en version 2.34 HighPoint BIOS, men da jeg ikke ønskede at
risikere at splitte mit RAID-array ad og starte forfra, fik jeg aldrig gjort
noget ved sagen.

I dag er jeg, bl.a. af den grund, tilbage på Windows 2000 og en gammel 1.03b
HighPoint BIOS og driver, og hastigheden er ca. den dobbelte af hvad den var
under XP.