Link i Hjemmeside
Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 21-10-03 16:28

Hej i nørder ude omkring, kom nu ud af busken og hjælp mig.

Nedenfor ses teksten jeg skrev i mit forrige indlæg under samme
overskrift i >dk.edb.internet.webdesign.frontpage< uden at nogen
reagerede.

Hvis der er noget der er uklart i teksten for at i kan hjælpe mig
lad mig det vide men jeg trænger til hjælp.
Jeg skal måske tilføje at jeg arbejder i ms frontpage.

Jeg arbejder i øjeblikket på at ændre min hjemmeside og dertil
har jeg brug for hjælp.

Index siden som er den første der åbner når man ser hjemmesiden,
er delt op i 2 frames, top og text frame.

Top frame skal være gennemgående uanset hvilken side jeg åbner.
Derimod skal et bestemt afsnit af tekst frame, indsat i en ramme,
skifte tekst når jeg klikker på et link i top frame.

Til denne funktion har jeg brug for en html kode eller hvad jeg
nu skal benytte for at udskifte teksten i text frame rammen.
Det er altså ikke hele text frame siden der skal udskiftes, men
kun en ramme på siden.

Når hjemmesiden åbnes indsættes en side i text frame rammen med
denne kode:

<iframe src="http://xxx.xxxxx.xx/text.htm" name="text"
width="738" height="360" frameborder="0">

Som er den første side man ser på hjemmesiden.

Jeg håber det er til at forstå hvad jeg mener.
Jørgen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-10-03 17:49

Jørgen Graae Jensen <jona@jensen.mail.dk> skrev :

>Når hjemmesiden åbnes indsættes en side i text frame rammen med
>denne kode:
>
><iframe src="http://xxx.xxxxx.xx/text.htm" name="text"
>width="738" height="360" frameborder="0">

Et alm. link, hvor du sætter target/rammesdestination til text
burde gøre det.

Ellers, lad os se siden, det er altid rarest, når man skal
besvare et spørgsmål.
--
Knud

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 21-10-03 20:31

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> burde gøre det.

> Ellers, lad os se siden, det er altid rarest, når man skal

Jamen jeg kan godt forstå at det er nemmere hvis man ser
hjemmesiden.
Men mit problem er at jeg har en anden hjemmeside i forvejen så det
er ikke sådan at vise den nye jeg vil oprette.

Jeg vil se hvad jeg kan gøre og så vende tilbage hertil.
Det er så et svar til alle som har reflekteret på mit spørgsmål.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-10-03 21:59

Jørgen Graae Jensen skrev:

> Jamen jeg kan godt forstå at det er nemmere hvis man ser
> hjemmesiden.
> Men mit problem er at jeg har en anden hjemmeside i forvejen
> så det er ikke sådan at vise den nye jeg vil oprette.

Det skulle ikke være noget problem. Der er ikke nogen begrænsning
på hvor mange sider du må have på et site. Læg siden op med et
andet filnavn - eller evt. i en test-folder på serveren - så kan
din eksisterende side blive liggende uberørt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen