Hjælp til urtedrik søges
Fra : vly

Dato : 20-10-03 21:39

Jeg er 59 år. Min vægt har de sidste 20-25 år ligget på 76-78 kg. Her
den sidste måned er jeg så hoppet ned på 68 kg. "Idealvægten" skal
være ca. 84-86, men den har jeg nu aldrig taget særligt højtideligt

Der kan selvfølgelig være mange grunde til et pludseligt vægttab, men
jeg hælder nu til at kroppen ikke kan omsætte den daglige mad
tilstrækkeligt.

Det jeg kunne tænke mig er en eller anden rensende urtedrik. Noget som
kan give et godt udgangspunkt for en målrettet ernæring.

For 2 år siden drak jeg en urtedrik der hed "Tonidrain". 3 gange med
1/2 års mellemrum, men synes ikke det gav hvad jeg forventede.

Findes der noget effektivt, som man kan få selv i helsekosten i
Ringsted?
På forhånd tak
Hilsen Villy

Fra : arc@na

Dato : 24-10-03 03:21

vly <villy99@tdcadsl.dk> wrote in news:5sh8pv01jk490n79ctnq1t0ambjlhtbv7k@
4ax.com:

> Findes der noget effektivt, som man kan få selv i helsekosten i
> Ringsted?

Køb 100 gram pebermynte, 100 gram gyldenris, 100 gram lakridsrod, 100 gram
løvetand-rod og 100 gram birkeblad. Bland det hele sammen.

Drik ca. to kander af denne te daglig i et par uger. Brug 3-4 spskf.
urteblanding pr. kande. Jo længere teen trækker, jo bedre.

arc@na
"It's not tactics, baby, it's just the beast in me."
Elvis Presley after kissing girl, "Jailhouse Rock", 1957

Fra : vly

Dato : 26-10-03 20:41

On 24 Oct 2003 02:21:19 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

> [...]
>
>Drik ca. to kander af denne te daglig i et par uger. Brug 3-4 spskf.
>urteblanding pr. kande. Jo længere teen trækker, jo bedre.

Tak for svaret. Hvad kan jeg forvente af reaktioner? Sådan en blanding
kan vel næppe gå stille af Måske spørgsmålet er trivielt, men det
er det ikke for mig. Det er jo nemmere at tackle en situation, når man
ved hvad der evt. kan komme.

Hilsen Villy

Fra : arc@na

Dato : 27-10-03 22:57

> [...]
> kan vel næppe gå stille af Måske spørgsmålet er trivielt, men det
> er det ikke for mig. Det er jo nemmere at tackle en situation, når man

Pebermynte får muskulaturen i mave-tarmkanalen til at slappe af,
gyldenris og birkeblad er vanddrivende, løvetandrod stimulerer leverens
galdeproduktion og giver derved en mere effektiv fordøjelse, og
lakridsroden er der mest som smagskorrigens, men den har også en
antioxyderende virkning på levervævet.

Den tydeligste virkning af denne blanding vil nok være, at du skal lidt
tiere ud at tisse, værre er det såmænd ikke. Brug den i 14 dage, og hold
så en pause, så du kan evaluere resultatet.

arc@na

Fra : vly

Dato : 28-10-03 10:14

On 27 Oct 2003 21:57:13 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

>Den tydeligste virkning af denne blanding vil nok være, at du skal lidt
>tiere ud at tisse, værre er det såmænd ikke. Brug den i 14 dage, og hold
>så en pause, så du kan evaluere resultatet.

Så er jeg helt med. Tak.

Hilsen Villy