Win95 ODBC forb. til NT4 server/SQL server~
Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 11-04-01 17:49

Hej!

Jeg vil sætte en Win95 klient i forbindelse med en SQLserver 7.0 via ODBC.

Når jeg på Win95 klienten forsøger at sætte SQL server ODBC forbindelsen op,
kan jeg ikke se en liste af SQL servere. Kan det være fordi Win95 har en
gammel ODBC driver, eller?

Hvilket "kit" skal man have på Win95 for at denne er up-to-date rent
ODBC-mæssigt?

På forhånd tak,

Jørgen

Fra : James Olsen

Dato : 12-04-01 07:49

"Jørgen Østergaard" <jorgen@customizer.dk> wrote in message
> [...]
op,
> kan jeg ikke se en liste af SQL servere. Kan det være fordi Win95 har en

Du kan ikke være sikker på at kunne se SQL Servere i sådan en dropdown boks,
men se lige senere....

> Hvilket "kit" skal man have på Win95 for at denne er up-to-date rent
> ODBC-mæssigt?

Du skal udover en ODBC driver også installeres bærelag (noget som snakker
TDS med SQL Server). Dette skal du installere fra SQL Server CD'en og så
skal du med Client Network Utility indstille den form for forbindelse
(TCP/IP, Namepipes eller hvad du nu bruger) som du vil bruge til serveren.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-04-01 07:13

"James Olsen" <james_olsen@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> skal du med Client Network Utility indstille den form for forbindelse
> (TCP/IP, Namepipes eller hvad du nu bruger) som du vil bruge til serveren.

Brug TCP/IP i stedet for Named Pipes på klienten, der styrer bedre
Named Pipes skal dog stadig være installeret på serveren da SQL Server
Enterprise Manager bruger dette

mvh/Peter Lykkegaard