Erfaringer med Glaskeramisk kogeplade med ~
Fra : Flemming

Dato : 20-10-03 11:22

Hejsa

Jeg går og overvejer en kogeplade med facetslebet kant, men hvordan er det
nu med nedlægning af denne på en bordplade. Man bruger vil noget sort
silikonemasse, og håber på at det bliver så tæt at der ikke kan komme skidt
ind imellem bordpladen og kogepladen ?
(Det samme problem har man jo ikke med en kogeplade der er afsluttet med
stål kant, der kan man jo ikke se det evt. skidt der kommer ind under)

Nogle erfaringer ?

--
Mvh. Flemming
Lejlighed til salg (2V, Herlev)

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 20-10-03 15:01

">
> [...]
> (Det samme problem har man jo ikke med en kogeplade der er afsluttet med
> stål kant, der kan man jo ikke se det evt. skidt der kommer ind under)

Brug endelig ikke silicone, hvis den skal reperers en gang kan det koste en
ny plade, det sidder fast.
Gunnar

Fra : Flemming

Dato : 20-10-03 16:30

Gunnar Grooss <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> ">
> skidt
>
> Brug endelig ikke silicone, hvis den skal reperers en gang kan det
> koste en ny plade, det sidder fast.

Hvad gør man så, skal den bare ligges oven på bordpladen ?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-10-03 18:38

Hej

Flemming wrote:
> Hvad gør man så, skal den bare ligges oven på bordpladen ?

Øh, ja. Vores (Voss) har en gummeliste siddende på kanten som tætner
hele vejen rundt. Den ligger løst i bordpladen. Dog kan den også skrues
fast, men det er der som sådan ingen grund til.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Johnt

Dato : 21-10-03 22:06

> Hvad gør man så, skal den bare ligges oven på bordpladen ?

Ja, det gør man faktisk. Den ligger helt tæt, samtidig bliver der at være en
gummiliste på undersiden til at tætne.

Alternativt er at få en snedker til at fræse hullet ud i bordpladen til
kogepladen. Det ser rigtig flot ud.

Hilsen

Johnt

Fra : Carsten Holck

Dato : 23-10-03 23:22

Flemming wrote:
> Gunnar Grooss <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør man så, skal den bare ligges oven på bordpladen ?

Tjae, vores (blomberg induktion) ligger bare ovenpå bordet - så er det også
nemt at løfte det hvis man absolut VIL gøre rent undet det

Og, enig - undgå silicone det er for permanent.

/carsten

Fra : Rasmus

Dato : 20-10-03 22:58

på vores (godt nok med stålkant) sidder der også en gummiliste fra
fabrikken.
Men eller prøv hos en gummicentral, og hør om de har noget tyndt gummi, som
du kan skare en lille liste af.
Det skal jo bare være fire stykker, som er ca 5 mm i bredden.