Skærme
Fijala 3554
Skærm med farve klatter spredt på hele skæ~
Fra : Henne

Dato : 19-10-03 19:25

Hej.

Er der en der evt ved om skærmen er ved at ryge helt når den har tågede
farve pletter spredt på skærmen.

Er tydelig nok men ingen rigtige farver.

Det er en Medion 19"

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 24-10-03 22:04

Den 19/10-2003 klokken 20:25, skrev "Henne" <henrikmainz@SPAMmail.tele.dk>
i <bmukul$g4h$1@sunsite.dk>:

> [...]

> farve pletter spredt på skærmen.

> Er tydelig nok men ingen rigtige farver.

Jeg har selv en 19" Medion stående, med samme problem. Gætter på, at det
er degauss funktionen, der er gået sig en tur.
Normalt gav skærmen et kortvarigt kraftigt "brum", når man tændte for den.
Denne lyd ophørte samtidig med. at farvefejlen opstod.
Har endnu ikke taget mig sammen til at få undersøgt, hvad en reparation
evt. vil koste.

Med venlig hilsen,
Kjeld