Råd om harddisk....
Fra : Christopher Tracy

Dato : 11-04-01 17:17

Hej der.....

Jeg søger lige et par gøde råd:

Jeg skal ud og ha' mig en ny (en mere) harddisk, her på lørdag, og jeg vil
gerne ha' én på 20-30 Gb.
Jeg har én i nu på 4,3 Gb, og vil så bruge den som c-drev og den nye som
D-drev.

Det jeg kunne tænke mig at få at vide er; er der noget jeg skal ta' højde
for ?
Nogle bestemte mærker ? OSV
Jeg regner med en pris på omkring 1200-1400 kr. (Det er vel ikke
urealistisk)
Min PC er en 266 MHz, med 64 SD-Ram og som sagt 4,3 Gb som jeg gerne vil
beholde i. (PC'en er ca 3 år gammel)

Tak
/C.T.

Fra : Nice1

Dato : 11-04-01 17:38

Du skal være sikker på at dit motherboard kan understøtte interfacet på dit
nye HDD, f.eks. UDMA66/100 eller ATA66/100 hvor overførselshastigheden så
enten er 66 eller 100 Mhz. Du skal nok vælge en IDE HDD, da SCSI ikke er så
udbredt blandt HDD. Ellers vil jeg egentlig bare foreslå at du jumper den
til Primary Slave, smækker den på båndkablet, sætter strøm til - booter op
og checker i BIOS at disken er lokaliseret. Så kører du Fdisk og vælg det
rigtige drev. Du har nu et nyt HDD (harddisk drev)

Fra : Lind

Dato : 11-04-01 19:58

Hej

Jeg har også lige købt ny harddisk, og det blev til en Quamtum Fireball AS
40 GB, den er jeg rigtig glad for...
Det er vist den IDE harddisk, med hurtigst Access tid, og det er dejligt :)
Den er også ret billig, så den vil jeg anbefale til dig...
Jeg læste utallige test igennem inden jeg købte den, og jeg har ikke set
noget dårligt om den endnu....
Jeg vil dog nok foreslå dig at have den som C-drev, eller ihvertfald det
drev som du har operativsystemet på. Og så også som primær...
Hvis du vil kan du læse en test på www.tomshardware.com

VH.

Lind

Fra : N/A

Dato : 12-04-01 15:52

Fra : Lind

Dato : 12-04-01 15:52

Hej

Du kan selvfølgelig stadig have begge 2, men eftersom jeg vil gå ud fra at
din nye harddisk er betydelig hurtigere end den gamle.. Vil jeg sørge for at
Windows ligger på den hurtige. Da det ofte "altid" er den du bruger
mest...Og den vil også starte hurtigere op, o.s.v.
Der findes Software til at ligge alt fra den gamle disk til den nye disk, så
du ikke behøver at installere det hele om.
Norton Ghost, kan vist klare det !!!

VH.

Lind

Fra : N/A

Dato : 12-04-01 17:15

Fra : Lind

Dato : 12-04-01 17:15

Jeg har lige lavet nogenlunde samme installation for en uge siden. Det jeg
gjorde var at tage den gamle ud, og så smække den nye i samme sted, husk at
den skal være master... Så formaterede jeg og alt det der, indtil jeg havde
en ren Windows. Derefter satte jeg så den gamle i. som slave...
Det er muligt at der er nemmere måder, men det her virkede. Har faktisk kun
prøvet det den ene gang.

Held og lykke med proceduren !!!

VH.

Lind

P.S. Det er muligt at du skal ud i BIOS, og få computeren til at genkende
harddiskene.

Fra : N/A

Dato : 15-04-01 15:07

Fra : Christopher Tracy

Dato : 15-04-01 15:07

Hej der....

Havde lige trang til at fortælle, at det gik helt problemfrit at indstalere
den nye HD....

Tak for de gode råd...
/C.T.