Bønnernes kraft
Fra : P.N.

Dato : 19-10-03 14:18

Jeg har netop set Moder Teresa´s helgenkåring på BBC, her talte man om
mirakler. Efter Moder Teresa´s død, havde en kvinde med en stor svulst i
maven fået lagt en medalje med Teresa´s billede på, dagen efter var svulsten
væk. Jeg så også en mand der fortalte at han havde lidt af svær "skizofren
paranoia" som er en alvorlig livslang lidelse. Han havde skrevet med M.T. og
en nat efter hendes død viste M.T. sig for ham, hun fortalte at han var
blevet helbredt. Han vågnede op fandt sig selv helbredt. Jeg ved godt at der
er god grund til at være skeptisk her. Men jeg må sige at manden der havde
været skizofren virkede meget overbevisende, som muslimerne siger: Gud er
stor.
P.N.

Fra : Harald Mossige

Dato : 19-10-03 19:04

"P.N." <pip160@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> været skizofren virkede meget overbevisende, som muslimerne siger: Gud er

Fekk du med deg at "fandens advokat" hadde undersøkt den saka, og at den
ikkje kunne verifisersat, slik at "paven" forkasta argumentet?

Kilde: NRKradio P2

HM

Fra : paw

Dato : 20-10-03 00:29

Harald Mossige skrev

>..."paven" forkasta argumentet?..

Taler du om paven i Rom eller hvad,
siden det står i 'gåseøjne'{anførselstegn}?

Det virker iøvrigt ikke just befordrende for Pavens
autoritet at han fastholder den middelalderlige
fordømmelse af præventive midlers anvendelse
- især når søgelyset nu rettes imod så vildt
gallopperende kønssygdomme som aids...

Skulle nogen have set interview'et i tv med
en dansk talsmand for den katolske politik
på dette felt, må de også vide hvor lidet bevendt
og blodfattigt hans vidnesbyrd tog sig ud.

Var det mon ikke 'kristendommens' vrangside,
vi her fik præsenteret - hvor man som repræsentant
for den velsituerede præstestand udstrækker sine
beføjelser til et grotesk magtmisbrug, samt ganske
unødigt pålægger store mængder af trosfæller valget
imellem et liv i angst for meningsløse pinsler og de til
'ulydighed' knyttede anfægtelser..?

Kravet om afholdenhed kan efter min mening ikke
gøres gældende overfor menigmand, når det som
her drejer sig om en verdensreligion.

--
Mvh, paw.

Fra : Harald Mossige

Dato : 20-10-03 01:11

"paw" <pawl@mail.dk> wrote in message news:bmv6pm$sq1$1@sunsite.dk...

> [...]

> autoritet at han fastholder den middelalderlige
> fordømmelse af præventive midlers anvendelse
> - især når søgelyset nu rettes imod så vildt

Eg undrer meg, kva sopp har du spist?

> [...]

> unødigt pålægger store mængder af trosfæller valget
> imellem et liv i angst for meningsløse pinsler og de til

Eg rekner med at det er din form for tungetale, for det er bare invigde som
kan sjå relevansen mellom komentaren min og og svaret ditt.

> Kravet om afholdenhed kan efter min mening ikke
> gøres gældende overfor menigmand, når det som
> her drejer sig om en verdensreligion.

Du skjønner, alle kristne religioner har tri nivå:

1.
Troretiske påbud for alle andre.

2.
Det livet presteskapet (og misjonærer) lever.

3.
Liv og tru for allmuen.

Ver klar over at paven og kardinalane snakker om ting dei ikkje har greie på
(offisiellt). Kva med kunnshapane dine?

Du skriv som oftast som om du var innhylla i ein eim av hamp.

HM

Fra : paw

Dato : 20-10-03 01:49

Harald Mossige skrev