Skjule e-mail adresse for spam-robotter
Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 19-10-03 11:25

Jeg har her i html.dk fundet et script ( flere script ) som kan
skjule e-mail adresser for spam-robotter.
Så langt så godt og det er indsat på min hjemmeside.

Men når man klikker på mit e-mail link på min hjemmeside, åbnes
Outlook Expres og i brevhovedet der hvor der står >Til< kan man
læse min e-mail adresse uden videre.

D.v.s. scriptet hjælper ved spam-robotter, men ikke hvis man går
igennem min hjemmeside, her kan man tydeligt læse e-mail
adressen.

Kan e-mail adressen i Outlook Expres også skjules?
Som signatur har jeg kun min hjemmeside adresse.
Jørgen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 19-10-03 11:33

"Jørgen Graae Jensen" <jona@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har her i html.dk fundet et script ( flere script ) som kan
> skjule e-mail adresser for spam-robotter.
> Så langt så godt og det er indsat på min hjemmeside.

Først : du befinder dig på usenet, og ikke på html.dk du bruger blot deres
interface til at sende og læse news

Den bedste løsning efter min mening er noget a la denne :
http://web-templates.dk/kontakt.php

det kræver så at din udbyder understøtter serverside i dette tilfælde PHP

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 19-10-03 15:39

Hej John
Selvfølgelig er jeg på usenet, det var en tanketorsk fra mig!!!

Dit forslag kunne være en løsning for mig.
Hvor kan jeg finde scriptet? eller hvad jeg nu skal bruge.

PHP som min udbyder skal understøtte, hvad er det?
Jeg spørger fordi jeg ikke ved noget om det.
Jørgen

Fra : jopa

Dato : 19-10-03 15:52

"Jørgen Graae Jensen" <jona@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Dit forslag kunne være en løsning for mig.
> Hvor kan jeg finde scriptet? eller hvad jeg nu skal bruge.

Her ligger der mange færdige som kan bruges
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/

Find ud af hvad din udbyder understøtter af serverside sprog ASP PHP
Måske har din udbyder endog et færdigt script liggende du kan bruge.

> PHP som min udbyder skal understøtte, hvad er det?

PHP er et såkaldt serverside scripting-sprog
Kogt sammen af Perl,Java, C/C++ og JavaScript til brug for kun www
Ret mig andre hvis jeg er forkert på den
Er i øvrigt ikke svært at lære (siges det)

Fra : Lobais

Dato : 19-10-03 19:43

Jørgen Graae Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har her i html.dk fundet et script ( flere script ) som kan
> skjule e-mail adresser for spam-robotter.
> Så langt så godt og det er indsat på min hjemmeside.
Så langt så slut.

> Men når man klikker på mit e-mail link på min hjemmeside, åbnes
> Outlook Expres
Ikke alle bruger Outlook.

> og i brevhovedet der hvor der står >Til< kan man
> læse min e-mail adresse uden videre.
Gør det noget?

> D.v.s. scriptet hjælper ved spam-robotter, men ikke hvis man
går
> igennem min hjemmeside, her kan man tydeligt læse e-mail
> adressen.
Der er ingen spamere, der gidder kikke alle sider igennem
manuelt!

> Kan e-mail adressen i Outlook Expres også skjules?
Hvor skulle man?