/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Peugeot Speedfight originaludstødning-begr~
Fra : \(2791\) Peder


Dato : 18-10-03 12:49

Er der andre begrænsninger i denne originale udstødning til speedfight
andet end blindrøret?
Hvis ja - hvilke og hvordan løser man det?


--
Best regards/Venlig hilsen
Peder Hansen
Email scanned with Norton Anti Virus




 
 
Calle. (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 18-10-03 14:55

(2791) Peder wrote:
> Er der andre begrænsninger i denne originale udstødning til
> speedfight andet end blindrøret?
> Hvis ja - hvilke og hvordan løser man det?

Nej, der er kun skiven ved varioen og blindrøret.

--
Calle



\(2791\) Peder (18-10-2003)
Kommentar
Fra : \(2791\) Peder


Dato : 18-10-03 14:59

Ok tak - er der noget med der også er en begrænsning i luft indtaget?

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
news:9Cbkb.894$_I.119@news.get2net.dk...
> (2791) Peder wrote:
> > Er der andre begrænsninger i denne originale udstødning til
> > speedfight andet end blindrøret?
> > Hvis ja - hvilke og hvordan løser man det?
>
> Nej, der er kun skiven ved varioen og blindrøret.
>
> --
> Calle
>
>



Calle. (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 18-10-03 15:05

(2791) Peder wrote:
> Ok tak - er der noget med der også er en begrænsning i luft indtaget?
>
ikke efter hvad jeg ved, men det kan hekto garanteret svare på, da han
plejer at svare på alt om speedfight.
Men lige nu kan jeg ikke få forbindelse til hans hjemmeside, men mon ikke
han dukker op her i gruppen igen.

--
Calle



\(2791\) Peder (18-10-2003)
Kommentar
Fra : \(2791\) Peder


Dato : 18-10-03 15:07

Kan du ikke lige sende mig en mail med adr til hans side?

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
news:oLbkb.898$lP.890@news.get2net.dk...
> (2791) Peder wrote:
> > Ok tak - er der noget med der også er en begrænsning i luft indtaget?
> >
> ikke efter hvad jeg ved, men det kan hekto garanteret svare på, da han
> plejer at svare på alt om speedfight.
> Men lige nu kan jeg ikke få forbindelse til hans hjemmeside, men mon ikke
> han dukker op her i gruppen igen.
>
> --
> Calle
>
>



Calle. (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 18-10-03 16:15

(2791) Peder wrote:
> Kan du ikke lige sende mig en mail med adr til hans side?
>
http://www.speedfight.cjb.net/
der er et afsnit om begrænsningerne
--
Calle



Hekto (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-10-03 23:46

In article <oLbkb.898$lP.890@news.get2net.dk>, Calle. says...
> ikke efter hvad jeg ved, men det kan hekto garanteret svare på, da han
> plejer at svare på alt om speedfight.
>
Yep! ;0)

Der er INGEN begrænsning i luftfilteret på SF1 og 2.
De blå rør er bare en dæmper.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

\(2791\) Peder (18-10-2003)
Kommentar
Fra : \(2791\) Peder


Dato : 18-10-03 15:03

Hvilken Tun udstødning skal jeg sætte på istedet for den originale?

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
news:9Cbkb.894$_I.119@news.get2net.dk...
> (2791) Peder wrote:
> > Er der andre begrænsninger i denne originale udstødning til
> > speedfight andet end blindrøret?
> > Hvis ja - hvilke og hvordan løser man det?
>
> Nej, der er kun skiven ved varioen og blindrøret.
>
> --
> Calle
>
>



Calle. (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 18-10-03 15:06

(2791) Peder wrote:
> Hvilken Tun udstødning skal jeg sætte på istedet for den originale?
>
min går 80-90 med alm udstødning
--
Calle



\(2791\) Peder (18-10-2003)
Kommentar
Fra : \(2791\) Peder


Dato : 18-10-03 15:19

Hvad har du lavet ved den?
Min opsætning er: STD Cylinder - Plade i vario er fjernet - MEN på for-røret
sidder stadig blindrør og det ser sgu ikke ud som om det har været cuttet og
svejst på igen - svejsningen rundt om blindrøret er MEGET flot - derfor tror
jeg ikke den er lukket , ellers tror jeg ikke der er lavet noget ved den -
den går ca. 75 km/t med et ikke så kvikt optræk.....
Tror også den stadig har STD ruller i

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
news:jMbkb.900$VP.90@news.get2net.dk...
> (2791) Peder wrote:
> > Hvilken Tun udstødning skal jeg sætte på istedet for den originale?
> >
> min går 80-90 med alm udstødning
> --
> Calle
>
>



Calle. (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 18-10-03 16:19

(2791) Peder wrote:
> Hvad har du lavet ved den?
var sådan da jeg købte den. ved pladen er fjernet

--
Calle



Hekto (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-10-03 23:49

In article <3f914bc0$0$29303$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "\(2791\)
Peder" <peder.hansenFJERNDETTE@tdcadsl.dk> says...
> Hvad har du lavet ved den?
> Min opsætning er: STD Cylinder - Plade i vario er fjernet - MEN på for-røret
> sidder stadig blindrør og det ser sgu ikke ud som om det har været cuttet og
> svejst på igen - svejsningen rundt om blindrøret er MEGET flot - derfor tror
> jeg ikke den er lukket , ellers tror jeg ikke der er lavet noget ved den -
> den går ca. 75 km/t med et ikke så kvikt optræk.....
> Tror også den stadig har STD ruller i
>
Ressonansrøret skal være HELT lukket, og det kan laves så man
overhovedet ikke kan ses det har været rørt.
Man saver det ½ igennem og filer en skive til, der passer 100%, svejser
og filer svejsningen væk.

AC'er går 80-85, LC'er 85-90 Km/t med standard stumper. Både ruller
kaburator, udstødning o.s.v. Ingen omdysning.
AC'ens udstødning kan forbedres en del; men det hjælper ikke på en LC.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

\(2791\) Peder (19-10-2003)
Kommentar
Fra : \(2791\) Peder


Dato : 19-10-03 10:53


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.19fbe1d4f2ce2a259896a9@news.sunsite.dk...
> In article <3f914bc0$0$29303$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "\(2791\)
> Peder" <peder.hansenFJERNDETTE@tdcadsl.dk> says...
> > Hvad har du lavet ved den?
> > Min opsætning er: STD Cylinder - Plade i vario er fjernet - MEN på
for-røret
> > sidder stadig blindrør og det ser sgu ikke ud som om det har været
cuttet og
> > svejst på igen - svejsningen rundt om blindrøret er MEGET flot - derfor
tror
> > jeg ikke den er lukket , ellers tror jeg ikke der er lavet noget ved
den -
> > den går ca. 75 km/t med et ikke så kvikt optræk.....
> > Tror også den stadig har STD ruller i
> >
> Ressonansrøret skal være HELT lukket, og det kan laves så man
> overhovedet ikke kan ses det har været rørt.
> Man saver det ½ igennem og filer en skive til, der passer 100%, svejser
> og filer svejsningen væk.
>
> AC'er går 80-85, LC'er 85-90 Km/t med standard stumper. Både ruller
> kaburator, udstødning o.s.v. Ingen omdysning.
> AC'ens udstødning kan forbedres en del; men det hjælper ikke på en LC.
> --
Tak for svaret Hekto!
Jeg vil prøve at få skåret det blindrør af og lukket hullet - men hvis jeg
nu istedet hellere vil sætte en anden udstødning på,hvad vil du mene ville
være den bedste u-originale , har set lidt på Proma Legal og Turbokit ?
Peder
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
> semi-rockets ... no thanks!



Calle. (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 19-10-03 13:05

Hekto wrote:
> AC'er går 80-85, LC'er 85-90 Km/t med standard stumper. Både ruller
> kaburator, udstødning o.s.v. Ingen omdysning.

der har vi svaret, min er nemlig en LC (vandkølet)
--
Calle



Martin Johansen [600~ (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 18-10-03 15:42

Calle. wrote:

> min går 80-90 med alm udstødning

Hvordan? Min går 75 med tunpotte og 47mm cylle...................

Jo, den går faktisk 90 nedad og i modvind.. men det gælder jo ikke. Hvordan
er din målt?

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Calle. (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 18-10-03 16:20

Martin Johansen [6000] wrote:
> Calle. wrote:
>
> Jo, den går faktisk 90 nedad og i modvind.. men det gælder jo ikke.
> Hvordan er din målt?
Det er så kun efter den eget speedometer, så jeg ved ikke hvor nøjagtigt det
er.


--
Calle



Hekto (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 18-10-03 23:52

In article <3f915131$0$45338$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Calle. wrote:
>
> > min går 80-90 med alm udstødning
>
> Hvordan? Min går 75 med tunpotte og 47mm cylle...................
>
> Jo, den går faktisk 90 nedad og i modvind.. men det gælder jo ikke. Hvordan
> er din målt?
>
>
Tun er i 99% af tifældene, penge ud af lommen.
Det giver accelleration og træk; men stort set intet på toppen.
Der er ikke een (1) der har meldt sig med en der kunne gå 120 km/t
endnu!!!

Det giver fler HK = flere reperationer = øgede omkostninger.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Martin Johansen [600~ (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-10-03 11:51

Hekto wrote:

> Tun er i 99% af tifældene, penge ud af lommen.

Det vil jeg ikke mene. Se nedenfor.

> Det giver accelleration og træk; men stort set intet på toppen.

Det har givet mig 5 på toppen ca, men meget mere bundtræk og mellemacc.

Hvor jeg før i modvind kørte 55, ligger jeg nu på 65-70 måske.. så det har
givet mig en helt anden scooter at køre på = fuld valuta!

> Der er ikke een (1) der har meldt sig med en der kunne gå 120 km/t
> endnu!!!

Hehe.. havde en i butikken den anden dag... han kom dog aldrig igen for at
bevise det.. hehe.

> Det giver fler HK = flere reperationer = øgede omkostninger.

Sådan er det jo

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Hekto (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 19-10-03 16:29

In article <3f926ca6$0$45342$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Det har givet mig 5 på toppen ca, men meget mere bundtræk og mellemacc.
>
Jamen, er vi så ikke enige?? ,0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Martin Johansen [600~ (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-10-03 17:32

Hekto wrote:

> In article <3f926ca6$0$45342$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
> Johansen [6000] says...
>> Det har givet mig 5 på toppen ca, men meget mere bundtræk og mellemacc.
>>
> Jamen, er vi så ikke enige?? ,0)

Altid

--
Martin Johansen
Gør en god handel på http://tux3do.com/
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste