Hvilket rengøringsmiddel/antikke marmorfli~
Fra : Marlene

Dato : 18-10-03 07:45

Hej.

Vi har lige købt en del "antikke" marmorfliser til vores nye badeværelse, og
så kom jeg lige til at tænke på, hvilke rengøringsmidler man _kan_ bruge til
sådanne fliser? Det kan vel ikke være de helt almindelige (jeg bruger dog
miljøvenlige rengøringsmidler, der ikke er ret stærke).

Mvh. Marlene.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 18-10-03 18:42

"Marlene" <tunnefjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådanne fliser? Det kan vel ikke være de helt almindelige (jeg bruger dog
> miljøvenlige rengøringsmidler, der ikke er ret stærke).

Jeg ville bruge brun sæbe. Det vigtigste er at der ikke er syre i midlet, da
marmor har højt indhold af kalk.
Men jeg mener at Leth har haft noget i programmet.
kig evt på www.dr.dk/leth

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Mimi

Dato : 18-10-03 22:26

"Marlene" <tunnefjern@heaven.dk> wrote in message news:bmqni4
> [...]
> sådanne fliser? Det kan vel ikke være de helt almindelige (jeg bruger dog
> miljøvenlige rengøringsmidler, der ikke er ret stærke).

Brun sæbe eller universalrengøringsmiddel er ok. Bruger selv en gang imellem
Matas Marmorrens - det er lidt skrappere, men er det eneste middel jeg
kender, der kan fjerne kalk på marmor uden samtidig at ødelægge kalken i
marmoren - udover knofedt altså.
/Mimi

Fra : Marlene

Dato : 19-10-03 07:39

"Mimi" <mimi@NoMail.com> skrev i en meddelelse

Snip

> [...]
> Matas Marmorrens - det er lidt skrappere, men er det eneste middel jeg
> kender, der kan fjerne kalk på marmor uden samtidig at ødelægge kalken i

Tusind tak for de gode råd - til jer begge

Mvh. Marlene.