Hvad sker der med port 3181???
Fra : Jacob E.

Dato : 17-10-03 18:49

Hej i gruppen.

I log'en i ZoneAlarm kan jeg se en UFATTELIG stor aktivitet på port 3181.
Der sker faktisk indgående aktivitet hvert sekund! Det er ret nyt.

Jeg har:
Win 2000 SP3 og IE6 med "de fleste" patches, ihvertfald de vigtige;
ADSL med TDC abb.
Norton IS 2002 og som nævnt ZoneAlarm kørende.

Har kørt virustjek, AdAware og SpyBot, uden noget kriminelt at melde.

HVAD FOREGÅR DER?

Håber i har et bud, for det bekymrer mig lidt...

PFT, MVH

Jacob

Fra : Frederik

Dato : 17-10-03 21:40

"Jacob E." <not@realmail.ok> wrote in news:bmpa26$ct8$1@sunsite.dk:

> Hej i gruppen.
>
> I log'en i ZoneAlarm kan jeg se en UFATTELIG stor aktivitet på port 3181.
> Der sker faktisk indgående aktivitet hvert sekund! Det er ret nyt.

http://www.bmc.com

bmcpatrolagent   3181/tcp BMC Patrol Agent
bmcpatrolagent 3181/udp BMC Patrol Agent
bmcpatrolrnvu   3182/tcp BMC Patrol Rendezvous
bmcpatrolrnvu 3182/udp BMC Patrol Rendezvous

Måske det hjalp

Fra : Jacob E.

Dato : 18-10-03 12:30

"Frederik" <Frederik@Frederik.> wrote in message
> [...]
> bmcpatrolagent 3181/udp BMC Patrol Agent
> bmcpatrolrnvu 3182/tcp BMC Patrol Rendezvous
> bmcpatrolrnvu 3182/udp BMC Patrol Rendezvous

Ærligt talt, ikke det fjerneste! Jeg har nemlig ingen idé om, hvad det er du
henviser til.

Mvh Jacob E

Fra : Hans Joergensen

Dato : 19-10-03 10:49

Jacob E. wrote:
> Ærligt talt, ikke det fjerneste! Jeg har nemlig ingen idé om, hvad det er du
> henviser til.

port 3181 benyttes normalt af BMC Patrol, der er et
overvågningsprogram.

Det er kan være sket er at en eller anden overvågningsmand er kommet
til at indtaste din IP-addresse i programmet, så det nu forsøger at
få information fra en agent på din maskine..

Kommer de connections du får fra den samme IP? eller fra flere
forskellige ?

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Kasper Dupont

Dato : 19-10-03 16:15

"Jacob E." wrote:

> Hej i gruppen.
>
> I log'en i ZoneAlarm kan jeg se en UFATTELIG stor aktivitet på port 3181.
> Der sker faktisk indgående aktivitet hvert sekund! Det er ret nyt.

Der er intet i min log, så der er nok ikke tale om en ny orm.

/* Would you like fries with that? */