Spam, Virus med mere
Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 17-10-03 18:30

Hejsa,

Jeg har lavet et lille forsøg som jeg tror er MEGET typisk.

Jeg har altid brug en FAKE konto her i newsgroups for at undgå SPAM osv. -
indtil i foregårs.

I foregårs prøvede jeg så med en rigtig konto -
henrik98@mortensen.tdcadsl.dk - gæt hvad der er sket siden da.

Bunkevis af spammail, bunkevis af mail med vira osv osv osv osv.

Så altså - LAD være med at benytte en rigtig mailkonto her i dette forum og
hvis du gør, så brug idet mindste en konto du ikke bruger til andet !

Jeg vidste det godt på forhånd, men ville lige se hvor galt det er - Det er
MEGET galt kan jeg hilse og sige. Det har iøvrigt givet mig lejlighed til
at afprøve diverse Anti-Spam programmer. Nogle af dem er ret så effektive må
jeg sige og nogle af dem er ikke noget værd.

Spam Inspector version 4 ser ud til at være helt ok.

Med venlig hilsen
Henrik Rask Mortensen

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://mail.spaminspector.com

Fra : Peter Makholm

Dato : 17-10-03 18:43

"Henrik Rask Mortensen" <henrik98@mortensen.tdcadsl.dk> writes:

> Så altså - LAD være med at benytte en rigtig mailkonto her i dette forum og
> hvis du gør, så brug idet mindste en konto du ikke bruger til andet !

Jeg bruger min rigtige emailadresse, både på usenet, web og en lang
række større maillinglister. Det har jeg gjort i 5 år. Ingen problemer
i det, men jo en dag med mindre end 300 spammails virker lidt sløv.

Det er faktisk først er med Swen-virussen er jeg virkelig er begyndt
at følge mig generet. Det er jo absurde mængder mail den får fyret
af. Jeg er oppe på at sorterer mellem 2000 og 4000 mails væk om dagen.

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : Spangkuk

Dato : 17-10-03 19:05

>Jeg er oppe på at sorterer mellem 2000 og 4000 mails >væk om dagen.

Små børn, små fornøjelser....

Spang

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-10-03 21:31

Peter Makholm skrev:

> Jeg bruger min rigtige emailadresse, både på usenet, web og en
> lang række større maillinglister.

Det var måske en meget god idé i stedet for alle de andre krumspring.
Tak for inspirationen.

// Klaus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-10-03 22:12

Jeg skrev:

> Det var måske en meget god idé i stedet for alle de andre krum-
> spring. Tak for inspirationen.

LOL, ikke så snart fik fik ændret adressen før det vælter ind med
virus - bogstaveligt talt fra det ene minut til det næste. Meget
interessant oplevelse.

Mon ikke der sker det at der sidder Windows-brugere og læser news
i Outlook, og lisså snart de åbner mit indlæg, så høster virussen
min adresse og sender en kopi af sig selv?

Jeg har ikke oplevet det før fordi min forrige Usenet-adresse hed
noget med spam@, og så en adresse sender virussen sig vist ikke
til.

Sjov oplevelse. I sku' næsten prøve det.

(Og ta' så lige og få disinficeret jeres maskiner, båtnakker!)

// Klaus

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 20-10-03 13:50

Klaus Alexander Seistrup wrote :

> Mon ikke der sker det at der sidder Windows-brugere og læser news
> i Outlook, og lisså snart de åbner mit indlæg, så høster virussen
> min adresse og sender en kopi af sig selv?

Nej - sådan foregår det ikke med Swen. Læs evt den omfattende beskrivelse
på Symantecs hjemmeside om teknikken bag Swen. MS Outlook er i øvrigt slet
ikke ramt af denne virus/orm.

FUT: dk.edb.sikkerhed.virus

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : news.tele.dk

Dato : 18-10-03 09:31

Hej

Jeg er efterhånden godt plaget, men det er ikke så fælt som peter, jeg har
kun 150-200 per dag og det er stigende. Der findes nogle spam roboter som
filtre alt på internettet, da flere af grupperne er "offentlige" på google,
så tror jeg det er et stigende problem.

Med venlig hilsen

Peter Bom
www.molehunter.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 17-10-03 19:52

Henrik Rask Mortensen wrote:
> I foregårs prøvede jeg så med en rigtig konto -
> henrik98@mortensen.tdcadsl.dk - gæt hvad der er sket siden da.
>
> Bunkevis af spammail, bunkevis af mail med vira osv osv osv osv.

Jeg bruger også en gyldig mail adresse - men den modtager stort set intet.
Måske 1 spam mail om ugen. Jeg ved ikke om det er fordi ordet "spam" indgår,
at jeg ikke modtager noget, men det gør jeg altså ikke.

--
Anders Lund
spam2003@andersonline.dk

Fra : Lars Fischer

Dato : 17-10-03 22:48

> [...]

> set intet. Måske 1 spam mail om ugen. Jeg ved ikke om det er
> fordi ordet "spam" indgår, at jeg ikke modtager noget, men det

Den teori har jeg osse hørt. Jeg vil straks teste. Min normale
adresse modtager de (efterhånden) normale par tusind spams om dagen.
Lad os se om min nye går fri.

/Lars