Underlige mails fra Microsoft...
Fra : Finn Andersen

Dato : 16-10-03 17:44

Hej,

Jeg har problemer med, at jeg er begyndt at modtage en masse emails fra
Microsoft, med emner som fx Last Internet Upgrade, New Microsoft Pack og
lignende, alle sammen med vedhæftede filer af størrelsen 106 kb. Jeg åbner
selvfølgelig ikke den slags, men problemet er, at jeg modtager dem i
hundredevis hver dag, og med en isdn-linje tager det en del tid at
downloade.

Jeg har lige kørt virus-tjek og fandt en virus, der blev slettet. Jeg ved
ikke, om det kan have noget at gøre med det store antal?

Jeg er lidt forundret over, hvordan de i det hele taget har fået fat i denne
mail, da jeg kun har brugt den få gange på nyhedsgrupperne, og modsat min
anden mail, jeg bruger meget, får jeg ikke den sædvanlige form for spam, men
kun det fra Microsoft og så en masse beskeder om mails, der ikke er kommet
frem.

Er der noget, jeg kan gøre, andet end at sætte spamfilter på? Jeg vil gerne
undgå at skulle skifte mailadresse.

Mvh
Finn

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-10-03 17:56

Finn Andersen wrote:

> Jeg er lidt forundret over, hvordan de i det hele taget har fået fat i denne
> mail, da jeg kun har brugt den få gange på nyhedsgrupperne,

Én gang er nok...

> og modsat min anden mail, jeg bruger meget, får jeg ikke den sædvanlige form for spam,

Det skal nok komme, men lad os nu tage én ting ad gangen.

> Er der noget, jeg kan gøre, andet end at sætte spamfilter på? Jeg vil gerne
> undgå at skulle skifte mailadresse.

En opdateret virus-scanner er i dette tilfælde bedre end SPAM-filter,
men det skader ikke at have begge dele. Med ISDN vil det være oplagt at
filtrere på serveren inden du henter posten hjem, men det ved jeg ikke,
om du har mulighed for?

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-10-03 19:27

Finn Andersen wrote:

> Hej,
>
> Jeg har problemer med, at jeg er begyndt at modtage en masse emails fra
> Microsoft, med emner som fx Last Internet Upgrade, New Microsoft Pack og

De kommer ikke fra Microsoft.

> lignende, alle sammen med vedhæftede filer af størrelsen 106 kb. Jeg åbner
> selvfølgelig ikke den slags,

Fornuftigt.

> men problemet er, at jeg modtager dem i
> hundredevis hver dag, og med en isdn-linje tager det en del tid at
> downloade.

Jeg tror både POP og IMAP tillader at man sletter mails fra serveren
uden at hente dem ned. Det kræver selvfølgelig, at man kan genkende
dem udfra de tilrådighed værende header informationer.

> [...]
>
> Jeg er lidt forundret over, hvordan de i det hele taget har fået fat i denne
> mail, da jeg kun har brugt den få gange på nyhedsgrupperne,

Jeg prøvede at bruge en adresse en eneste gang på dk.test, jeg fik
ca. 700 eksemplarer af virusen.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-10-03 19:37

"Finn Andersen" <finn@SLETnakel.dk> wrote:

>Jeg åbner
>selvfølgelig ikke den slags, men problemet er, at jeg modtager dem i
>hundredevis hver dag, og med en isdn-linje tager det en del tid at
>downloade.

Proev at hoppe over i dk.edb.sikkerhed.virus og soeg efter
"uffes program". En mand ved navn Uffe har lavet et program,
som sletter disse virusmails direkte paa mailserveren.

Jeg har ikke selv proevet programmet, men andre lyder meget
velfornoejede.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 16-10-03 21:35

Finn Andersen wrote:

> [...]
> fra Microsoft, med emner som fx Last Internet Upgrade, New Microsoft
> Pack og lignende, alle sammen med vedhæftede filer af størrelsen 106

Det er en virus som hedder noget ala SWEN, prøv at læse navnet bagfra så
ved hvorfra den har din email adresse.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Molehunter.dk

Dato : 18-10-03 12:23

Hej

Jeg er også en der er plaget af de her MS virus. Jeg bruger et lille program
der kikker på min postkasse hos min udbyder, den dektere de fleste af dem og
blacklister dem og sletter dem, og det der slipper igennem tager mit
virusprogram. Jeg gør det kun fordi jeg ønsker en meget høj sikkerheds
standard, på mit netværk, og ved denne metode ikke de store virus problemer.

Med venlig hilsen

Peter Bom
www.molehunter.dk