Forskeld på CPU fra AMD
Fra : John Gehrcke

Dato : 11-04-01 14:36

Hej , er der nogen der kan fortælle hvordan man kan se forskeld på en AMD
1200 Mhz 266 FSB og en AMD 1200 Mhz 200 FSB.
Jeg har været inde på AMD's hjemmeside men kunne ikke finde nogen
oplysningen

--

Venlig hilsen
John Gehrcke

Fra : Peter Pan

Dato : 11-04-01 14:52

"John Gehrcke" <jgehrcke@post6.tele.dk> wrote in message
> Hej , er der nogen der kan fortælle hvordan man kan se forskeld på en AMD
> 1200 Mhz 266 FSB og en AMD 1200 Mhz 200 FSB.

Forskellen er FSB hastigheden! ret simpelt.

Den ene køre 133 * 9=1200 MHz, den anden 100 * 12 = 1200 MHz.

Det kræver self. et bundkort der kan køre med 133 MHz DDR FSB hastighed for
at bruge den 266 modellen.

Mvh
Anders

Fra : kfc

Dato : 11-04-01 15:06

hejsa..

og hvad vil det sige i virkeligeheden.. " tænker på spil og programmer,
windows osv... "

er det MÆRKEBART hurtiger eller et salgtrix mere

Fra : Peter Pan

Dato : 11-04-01 16:09

"kfc" <kfc@ofir.dk> wrote in message
> og hvad vil det sige i virkeligeheden.. " tænker på spil og programmer,
> windows osv... "

Tjae, 2-5% bedre performance. Kig f.eks på:
http://www.tomshardware.com/mainboard/01q1/010104/index.html

Men det er ikke værd at betale mere for, da man kan ændre en 1200/200 til at
køre som 1200/266 ret simpelt med det rigtige motherboard. (Det kan du finde
mere om i overclockningsgruppen)

Mvh
Anders

Fra : John Gehrcke

Dato : 11-04-01 16:39

Det jeg gerne ville vide er hvordan man ser forskeld på selve chipen .

--

Venlig hilsen
John Gehrcke

Fra : Cubus

Dato : 11-04-01 20:25

> Det jeg gerne ville vide er hvordan man ser forskeld på selve chipen .

Der skal stå et "c" til sidst i typenummeret på cpu'en. Den anden er en "b"
model.

--
Cubus

Fra : Lars Svoldgaard

Dato : 11-04-01 20:20

On Wed, 11 Apr 2001 15:35:58 +0200, "John Gehrcke"
<jgehrcke@post6.tele.dk> wrote:

>Hej , er der nogen der kan fortælle hvordan man kan se forskeld på en AMD
>1200 Mhz 266 FSB og en AMD 1200 Mhz 200 FSB.

Se anden linie på core'n, hvis den ender på 'C' er det en med 133 MHz
FSB.