RAM test?
Fra : Klaus

Dato : 15-10-03 15:17

Hej Grupe
Jeg har en formodning om min nye (noname) RAM er defekt. Mit nye
mobo+cpu+ram laver ihvertfald ulovlige handlinger i ny og næ. Jeg har så ved
siden af købt nogle møg dyre kingston valueram som jeg blev nødt til da
butikken siger de har byttet mine noname-RAM en gang (hvilket de også har de
nyeste kører bare heller ikke helt ok) og de første RAM jeg først fik med
lavede computeren konstant 'windows protection error'.
Jeg har så downloadet memtest som programmet installerer på en floppy hvor
jeg så booter fra. Men hvor længe skal jeg vente og hvordan ser det ud når
det virker. Der står bare nogle ABCD tal ude i venstre side og flimrer?
Kommer den op med en diagnose senere og hvor længe tager det; har ventet ca.
30min?? Jeg har 256mb2700mhz. Håber nogle kan hjælpe.

Mvh
Klaus

Fra : Villy Jensen

Dato : 15-10-03 16:25

> [...]
ca.
> 30min?? Jeg har 256mb2700mhz. Håber nogle kan hjælpe.

Memtest86 er fint til RAM-test!

Øverste skærmhalvdel beskriver programmets aktivitet og hvor langt det er
nået, og nederste skærmhalvdel (under den stiplede linje) er reserveret til
RAM-fejl-meldinger.

Erfaring / tommelfingerregel:
Hvis Memtest86 kan arbejde i 2 timer (eller mere) uden at der forekommer
fejlmeldinger er RAM'en som regel OK med bundkortet.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy