Mannequin i Østergade, København
Fra : Finn Jelstrup

Dato : 14-10-03 21:16

Kender nogen til beretningen om en høj, rank og mørklødet ung mand der i
begyndelsen af 1870'erne skulle have gået mannequin for
herreekviperingsfirmaet Brødrene Andersen, Østergade 7, København.
Han kom hertil fra Sankt Croix sammen med en søster, der var blevet gift med
Knud Jelstrup. Søskendeparret hed Mudie til efternavn og de har været ca. 30
år gamle.
Jeg efterlyser avisnotitser eller måske er Brødrene Andernsen's arkivalier
havnet på et arkiv et sted?
/Finn Jelstrup

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-10-03 23:49

Finn Jelstrup skrev bl.a.:

> Kender nogen til beretningen om en høj, rank og mørklødet ung mand der i
> begyndelsen af 1870'erne skulle have gået mannequin for
> herreekviperingsfirmaet Brødrene Andersen, Østergade 7, København.

Jeg tror der er gevinst hvis du i Google søger på "Mudie". En dansk søgning
gav 62 svar; der er ganske givet flere på engelsk.

--
Forbindtligst:
Jørgen www.emiGrandt.dk

Fra : Finn Jelstrup

Dato : 15-10-03 19:08

Jeg har temmelig mange oplysninger om Mudie, har også benyttet diverse
søgemaskiner uden held omkring det efterspurgte. Mange af Jelstrup/Mudie
oplysninger som bla. Google præsenterer, stammer oprindelig fra mig.
Mudie-slægterne er i øvrigt vidt forgrenede, men synes alle at stamme fra
Skotland.
/Finn Jelstrup