Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
TV-tuner kort
Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 14-10-03 17:14

Jeg har brug for et TV-tuner kort. Prisniveauet er op til 2000 kr.
Jeg har indtil nu kørt TV over en gammel video, men den har det ikke så
godt. Jeg kan ellers forstå, at sådan en er mindst lige så god som et
TV-tuner kort.

Er der noget om, at interne kort forstyrres af computeren? Så må det jo
blive et eksternt til USB...

Hauppauge har USB-dimser op til omkring 1000 kr
(http://www.hauppauge.com/html/usb_data.htm), men de er uden
hardwarekomprimering, som jeg evt. godt kunne tænke mig.

De har i øvrigt også det (kendte?) PVR 350 /990, men det er jo internt
og bliver vel forstyrret?

Pinnacle Systems har en USB-dims, som de kalder PC-TV Deluxe
(http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=1008&Langue_ID=7),
hvor der også er MPEG2-komprimering.

Nogen, der har erfaringer? Især med den sidste.

--
M.v.h.
Lene Skov Mikkelsen

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 14-10-03 17:17

Undskyld, forkert sted :/

- Lene

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-10-03 23:17

On 2003-10-14,
Lene Skov Mikkelsen <pivnu@loveletters.dk> wrote:
> [...]
> hardwarekomprimering, som jeg evt. godt kunne tænke mig.
>
> De har i øvrigt også det (kendte?) PVR 350 /990, men det er jo internt

Hauppauge har en ekstern USB ting med hardware komprimering.
WinTV-PVR-usb har jeg set til lige over en tusse. Men nu er
der også deres ny USB2 ting til $199.
Se her:
http://www.hauppauge.com/html/wintvpvrusb2_datasheet.htm

Jeg overvejede at kobe USB1 modellen.