nogen som kender til dette?
Fra : Maria

Dato : 14-10-03 14:14

http://www.spaceport.dk/

Fra : Leonard

Dato : 14-10-03 15:11

Maria <maria@fjong.dk> wrote:

>http://www.spaceport.dk/

Betyder Multi Level Marketing ikke pyramidespil på dansk?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Maria

Dato : 14-10-03 15:22

Jeg tænkte mere på om nogen herinde har prøvet dette?

Fra : Carsten

Dato : 14-10-03 15:30

"Maria (REMOVE)" <maria@fjong.dk> skrev i en meddelelse
newsrw1d7azv84qufw@news.tele.dk...

> Jeg tænkte mere på om nogen herinde har prøvet dette?

Havd for noget af det, HerbaLife eller WGI (World Games Inc.)

Den Negative bagside af WGI (World Games Inc.) www.digitalforum.dk/lortewgi

Hvis det er Herbalife, nej så vil jeg heller vælge LR.
www.lr-international.com

Carsten
--
Tjen Penge Over Internet!
GRATIS uforpligtet prøveperiode på 21 dage.

Fra : Maria

Dato : 14-10-03 15:52

Jeg tænkte på World Games Inc.

Var inde og kigge fordi en person på www.danauktion.dk solgte et abb. eller
hvad det hedder til World Games Inc.

Ville bare høre om nogle havde prøvet det.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 16:53

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message
> Betyder Multi Level Marketing ikke pyramidespil på dansk?

NEJ! (så er det ligesom slået fast :-] )

Multi-level-marketing dækker blot over afsætning af varer og tjenesteydelser
på flere niveauer.

Pyramidespil er derimod et ulovligt spil, som udelukkende handler om at
lokke nye medlemmer til.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk

Fra : Team Momentum

Dato : 15-10-03 13:12

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message

> Betyder Multi Level Marketing ikke pyramidespil på dansk?
WGI er i mine øjne pyramidespil, eller meget tæt på. En gåzone, uden
ordentlig ledelse.

Men Multi Level Marketing er derimod proffesionel forretningsform, man kan
enda blive eksamineret i MLM på universiteterne i USA.
15% af al distribution i USA sker gennem MLM, 20% i Japan medens vi i europa
er lidt bagud her er det 2-5 %
MLM er i dag verdens hurtigst voksende distributions metode.

MVH
Kenneth

Fra : Thom

Dato : 15-10-03 14:32

"Team Momentum" <team@side1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
europa
> er lidt bagud her er det 2-5 %
> MLM er i dag verdens hurtigst voksende distributions metode.

Hej Kenneth,

Men hvor har du ovenstående oplysninger fra?
Det med eksamen, er det ikke en skrøne?

PS. Jeg kender godt forskellen på Pyramidespil og MLM, er selv med i et MLM
firma.

Mvh,
Thom

Fra : Søren A. Honoré

Dato : 15-10-03 22:27

Man kan også komme op i MLM i Danmark.. Jeg læser Markedsførings økonom på
Roskilde erhvervs akademi. MLM er en del af pensum og du kan komme op til
det i eksamen.

Skal personligt selv skrive hoved opgave om MLM. Formentligt med udgangs
punkt i WGI eller en virksomhed jeg selv er ved at starte.

Mvh
Søren
"

Fra : Thom

Dato : 16-10-03 08:03

"Søren A. Honoré" <soeren@honore.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal personligt selv skrive hoved opgave om MLM. Formentligt med udgangs
> punkt i WGI eller en virksomhed jeg selv er ved at starte.

Okay! Det var jeg ikke klar over. Har desværre ikke kunne finde noget
dokumentation for det, http://www.roskildebc.dk/ hjemme side er nede. Jeg
fandt dog uddannelsen på Niels Brock, men der står ikke noget om MLM.

Men kan du så be- eller afkræfte de tal han slynger ud, de syntes at være
grebet ud af luften?
Så ville jeg selv have dem i baghovedet, så jeg kan genbruge dem om det
skulle blive nødvendigt.

Mvh,
Thom

Fra : Søren A. Honoré

Dato : 16-10-03 11:24

Ved ikke om der står noget om det på skolens hjemmeside : http://www.rhs.dk
, men det har et helt kapitel i vores grund bog, og stå på vores pensum
liste.

Jeg kan faktisk ikke huske om de overstående tal er korrekte. Jeg undersøger
det her i weekenden. Mener jeg har nogle case opgaver liggende, hvor de
opgiver nogle tal.

Mvh

Søren

Fra : Thom

Dato : 16-10-03 12:15

> [...]
undersøger
> det her i weekenden. Mener jeg har nogle case opgaver liggende, hvor de

Det ville være helt perfekt, hvis du lige skulle falde over det.

Mvh,
Thom

Fra : Søren A. Honoré

Dato : 16-10-03 11:29

Fandt lige den her side :
http://www.berg-marketing.dk/netvaerk.htm#networkmarketing

Her er lidt tal, samt lidt teori bag fænomenet.

Mvh
Søren

Fra : Thom

Dato : 16-10-03 12:16

> Fandt lige den her side :
> http://www.berg-marketing.dk/netvaerk.htm#networkmarketing
>
> Her er lidt tal, samt lidt teori bag fænomenet.
>
> Mvh
> Søren

Hol'da op, der står mange gode ting på de sider.

Tak for linket.

Mvh,
Thom

Fra : Team Momentum

Dato : 16-10-03 11:50

Tallene har jeg fra bøger om network marketing.

Jeg kan ikke huske præcis hvilken bog der angiver hvad, men nogle
oplysninger kommer bl.a. fra:

"The New Proffesionels"
Skrevet af Professor Charles King, der var en af de første universitets
profesorer der tog MLM ind i sin undersvisning.

Så har jeg læst en del bøger af Robert Kiyosaki, hvilket varmt kan
anbefales, samt Anthony Robins.

Som sagt, de fleste informationer kommer herfra. Jeg skal blankt erkende jeg
ikke har kontroleret talene via offentlige statistikker, men disse personer
nyder godt af integritet, så jeg stoler på de oplysninger jeg får herfra.

MVH
Kenneth

Fra : Thom

Dato : 16-10-03 12:28

> [...]
personer
> nyder godt af integritet, så jeg stoler på de oplysninger jeg får herfra.

Okay. Det må jeg sige....

Fandt lige Professor Charles King's bio:
http://www.uic.edu/depts/cba/cba-depts/marketing/king.html

Fandt også et interview (?), hvor han fortalte at han holdte kurser i MLM på
universitetet (University of Illinois at Chicago), men det kunne jeg ikke
lige finde nogle beviser på. Troede (tror stadig -lidt) det var en skrøne.

- Ærgerligt du ikke lige har et link hvor man kunne læse tallene.

Mvh,
Thom

Fra : Team Momentum

Dato : 16-10-03 14:24

Hej Tom.

Jeg har også et link til en side, hvor du kan se profesor King gennemgå
principperne i network marketing, sammen med Tim Sales.

Dette er mit personlige markedføringsmateriale til brug for kontakter i
udlandet, derfor vil jeg ikke smide linket her, da jeg kan risikere at blive
beskyldt for reklame i gruppen
Da jeg selv er modstander af disse reklame tiltag fra personer /
virksomhedder i nyhedsgrupper, kan du kun få linket ved at skrive til mig
personligt.

MVH
Kenneth

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-10-03 13:26

On Tue, 14 Oct 2003 16:11:16 +0200, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

>Betyder Multi Level Marketing ikke pyramidespil på dansk?

Nej. Pyramide spil er ulovlige. Det er MLM ikke nødvendigvis.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Johnt

Dato : 15-10-03 23:02

"Martin Schultz" <newsdk@dropbox.cotse.net.REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:25fqovo4kjqqscpj0u0cjqjfgj1e7gtq8h@4ax.com...

> Nej. Pyramide spil er ulovlige. Det er MLM ikke nødvendigvis.

Nej ikke indtil de bliver stoppet at politiet, told og skat eller andre
myndigheder for ulovlig udbud af pyramidespil og andre spilletyper.

Alle den slags ordninger hvor der indgår andet end fysiske produkter må
betegnes som pyramidespil, eller ulovlig udbud af andre former for spil.

Hilsen

Johnt

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-03 07:38

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Alle den slags ordninger hvor der indgår andet end fysiske produkter må
> betegnes som pyramidespil, eller ulovlig udbud af andre former for spil.

Hvad mener du med det?

Man kan da godt være med i et MLM firma, uden det kræver diverse høje
indskud, eller at man skal handle nogle unoterede aktier. Det har jo ikke
noget med MLM at gøre, men med de forskellige firmaers forretningsgrundlag
..
Jeg er selv med i et MLM firma, hvor _ALT_ bonus/provision kommer fra varer
salg.

Mvh,
Thomas S. Andersen

Fra : Carsten

Dato : 16-10-03 09:31

"Johnt" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse

> Alle den slags ordninger hvor der indgår andet end fysiske produkter må
> betegnes som pyramidespil, eller ulovlig udbud af andre former for spil.

Det er noget fis!
Vi lever i en tidsalder hvor vi kan købe mange IKKE fysiske produkter, også
på Internettet.

Det er der lige så stort behøv for, og nok også støre end et MLM firma der
sælger slankepulver eller vaskemiddel!

Carsten

Fra : Team Momentum

Dato : 16-10-03 11:52

> myndigheder for ulovlig udbud af pyramidespil og andre spilletyper.
>
> Alle den slags ordninger hvor der indgår andet end fysiske produkter må
> betegnes som pyramidespil, eller ulovlig udbud af andre former for spil.

Ikke korrekt. Der skal indgå produkter ELLER serviceydelser

Kenneth

Fra : Johnt

Dato : 16-10-03 15:09

> Ikke korrekt. Der skal indgå produkter ELLER serviceydelser

Jeg giver dig ret.

Beklager fejlen

Hilsen

Johnt

Fra : Rene Holmgren

Dato : 16-10-03 15:21

> Jeg giver dig ret.
>
> Beklager fejlen

Jeg er ikke helt enig. Det behøver ikke være et fysisk produkt. Tag
eksempelvis telefoni. Der er flere selskaber på det danske marked der bruger
MLM og pyramide opbygningen i deres salgsorganisation. Vi har bl.a.
Connect24, ACN og Tango.

Det samme gør sig gældende inden for finansielle produkter som pension og
forsikring. Her kan nævnes U4 Baltic Finance, IF og tidligere Hamburger
Manheimer.

Så om produktet er fysisk eller ej har intet med om det er pyramidespil. Det
afgørende for et pyramidespil er om det du tjener penge på er ved hvervning
eller på salg og om det du sælger har en værdi svarende til det du sælger.

Rene

Fra : Team Momentum

Dato : 16-10-03 22:32

> [...]
hvervning
> eller på salg og om det du sælger har en værdi svarende til det du sælger.

Hej René.

Så er du også enig. Det var præcis hvad vi (Johnt og jeg selv) blev eninge
om: Produkter ELLER serviceydelser. Telefoni er service ydelser