Støjsvag serverpc på Via
Fra : ao@athlon

Dato : 14-10-03 09:56

Jeg vil ud og købe en mini-itx pc, baseret på Via's Nehemiah chip. Formålet
er at få en lo-power, lo-noise lille maskine til linuxserver-brug. Passiv
køling vil være et superhit

Jeg har kigget på denne her: http://www.atzsystem.dk/ og den ser fin ud, men
vil høre om der er nogen der har andre forslag

Er der nogen der kender nogle der sælger lignende færdige systemer?

ao

Fra : kope

Dato : 14-10-03 10:07

"ao@athlon" <ao@tommail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil ud og købe en mini-itx pc, baseret på Via's Nehemiah chip.
Formålet
> er at få en lo-power, lo-noise lille maskine til linuxserver-brug. Passiv
> køling vil være et superhit

Kig efter den nye Nehemiah CPU 733 Den kræver kun passivkøling og leveres
sådan fra VIA strømforbruget ligger omkring 6W for CPUen dertil kommer
periferi udstyret så med fuldtblus trækker den måske 15-20W og normalt
5-10W...

> Jeg har kigget på denne her: http://www.atzsystem.dk/ og den ser fin ud,
men
> vil høre om der er nogen der har andre forslag

Det er nok ikke det bedste valg da den kun kører med 2,5" diske og det er
ikke de bedste til server.

> Er der nogen der kender nogle der sælger lignende færdige systemer?

Det gør vi...

Fra : Søren Hjarlvig

Dato : 14-10-03 10:16

ao@athlon wrote:
> [...]
> vil høre om der er nogen der har andre forslag
>
> Er der nogen der kender nogle der sælger lignende færdige systemer?

Jeg har købt et EPIA 800 bundkort samt et Morex Cubid kabinet hos
http://www.mini-itx.com, det var der ingen problemer med (og ingen told
og skat, fordi butikken ligger i England).

Der er dog en blæser på EPIA 800 kortet, så hvis det skal være helt
stille, skal du nok gå efter EPIA ME6000/CL6000 der begge er fanless.

MVh. Søren

Fra : hans

Dato : 14-10-03 19:21

Hej
Hvad ligger en atz computer på rent prismæssigt?
Mvh
Bo

Fra : P og T

Dato : 15-10-03 18:37

ao@athlon wrote:
> [...]
> ud, men vil høre om der er nogen der har andre forslag
>
> Er der nogen der kender nogle der sælger lignende færdige systemer?

Denne her er ret fiks: http://www.openbrick.org/ , ingen hardisk men et
Compact Flash kort. Den har dog en IDE port hvis man alligevel vil have en
disk i.

Per