Hvilken inderpels?
Fra : Henning

Dato : 13-10-03 21:05

Skal have ny inderdragt til min neopren tørdragt, men hvilken?
100, 200, 400 gram.. Hvad er forskellen?
Er blevet anbefalet en Flexion fra Nordic diver - erfaringer?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Henning

Dato : 14-10-03 17:05

On Mon, 13 Oct 2003 22:04:42 +0200, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Skal have ny inderdragt til min neopren tørdragt, men hvilken?
>100, 200, 400 gram.. Hvad er forskellen?
>Er blevet anbefalet en Flexion fra Nordic diver - erfaringer?

Eller er det den der hedder Northern Diver Flectalon ? Hvem forhandler
den herhjemme (Kbh-området.)?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Søren Arnvig

Dato : 14-10-03 17:14

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Eller er det den der hedder Northern Diver Flectalon ? Hvem forhandler
> den herhjemme (Kbh-området.)?

ESA-Dyk i Roskilde for handler N-diver og Flectalon
Amager dykker center er vist også N-diver store .

Det kan være at Steen Mudhorse har erfaringer med Flectalon,
eller er han gået total DIR ?

Søren Arnvig

Fra : Claus Larsen

Dato : 14-10-03 23:07

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Eller er det den der hedder Northern Diver Flectalon ? Hvem forhandler
> den herhjemme (Kbh-området.)?

Jeg dykker selv i en 200 g. flectalon og kan holde varmen i ned til ca 8
grader vand med en t-shirt under
når vandet bliver koldere tager jeg en meget tynd fiber undertrøje under og
har klaret mig fint indtil ca 0 grader
Så jeg kan "varmt" anbefale den pågældende underdragt.
PS: dette er under en DUI FLX. 50-50 dragt
Hilsen
Claus Larsen

Fra : Morten Dall

Dato : 15-10-03 18:17

"Claus Larsen" <cpl@tdcadsl> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> har klaret mig fint indtil ca 0 grader
> Så jeg kan "varmt" anbefale den pågældende underdragt.

skla du have mindre bly på i en 200 g. flectalon end du skal i en 200g
tensolate ?

mvh Morten dall

Fra : Claus Larsen

Dato : 15-10-03 21:45

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Larsen" <cpl@tdcadsl> skrev i en meddelelse

> og
>
> skla du have mindre bly på i en 200 g. flectalon end du skal i en 200g
> tensolate ?

Der bliver jeg dig svar skyldig, da jeg før dykkede i en neopren tørdragt.
Og først anskaffede min Flectalon inderdragt i forbindelse med jeg skiftede
til skaldragt.

Hilsen Claus