animation projekt!
Fra : Alex Volkov

Dato : 14-10-03 05:23

Jeg har gang i følgende projekt: Animation/kult tegnefilm lavet i Flash MX

Jeg synes:
at Simpsons, South Park og de andre serier med typisk amerikansk humor er
forældet. Det er bare ikke cool mere. Folk trænger til noget nyt og jeg vil
give dem det! Derfor opsøger jeg alt hjælp jeg kan få, så jeg nemmere kan
afslutte dette projekt og komme videre med at lave flere afsnit. Måske tager
I mig ikke seriøst eller tænker skeptisk - "tsk... drøm videre, tossede
bonderøv", men jeg er selv meget seriøs og vil fortsætte imod målet, indtil
jeg har opnået det.

Jeg har:
tegnestilen, alle ideerne, karakterer, lavet en del til at vise hvordan
projektet ser ud (er bare for paranoid til at vise det, for der er noget der
siger mig at nogen vil "stjæle" ideen, lave videre på den, og blive
succesfuld. Selv om jeg ved at der næsten er ingen der kan tage initiativet
til at gøre det.)

Jeg vil:
have hjælp - fx med gode råd. det kan også være gode råd med patent osv. med
hvor meget det koster hvad er smartest osv osv. (Se spørgsmål længere nede)

Jeg søger:
bl.a. flere loyale, kreative og initiativrige medlemer der vil være med til
at realisere denne drøm og være en del af denne fremtid. Nogle af kravene
skal helst opfyldes - du er over 18, du skal bo i Kbh., du skal kunne
Macromedia Flash MX, du er fuld af ideer og lyst til at skabe enestående
unikke scener der får folk til at urinere af grin, du skal filosofere og
fantasere en del, skal være god til engelsk/amerikansk

Spørgsmål:
*findes der andre animations programmer der er værd at bruge?
*hvor meget ville det koste at tage patent på tegnestilen/ideen og er det
smart at tage patent?

Kontakt:
Mit ICQ nummer er - 137536534, mIRC kanal - #paladinprojekt på QuakeNet,
email - alexvolkov@ofir.dk
Mobil nummer: 26 36 61 82

Mit nick er Aleque

Håber at høre fra jer!

MvH

-Aleque

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-10-03 23:00

Alex Volkov wrote:

> *hvor meget ville det koste at tage patent på tegnestilen/ideen og er det
> smart at tage patent?

Du kan næppe få et patent, men du har automatisk rettigheder til
konceptet, hvis det adskiller sig så meget fra andet, at man overhovedet
kan kalde det et nyt koncept.
Kontakt en advokat med speciale i ophavsret og få råd om hvordan du
bedst sikrer dig beviser for, at det faktisk er dig, der har udviklet
konceptet. - Det er disse beviser, der bliver afgørende, hvis nogen
forsøger at kopiere din idé.
Når dette er på plads, kan du præsentere konceptet for alle uden at
risikere noget.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.